Gå til innhold

Spørsmål om 2003 e60 5 serie

Skrukken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har for par uker siden blitt eier av en BMW 2003 mod e60 5 serie. 

Når jeg kjøpte bilen fungerte den utmerket. Dagen etter merket jeg at den lugger når det er litt oppover og har lavt turtall, samt når jeg låser den i 90 på cruise. 

Den lugger også litt på høyt turtall når man gir på, men det er ikke like ille. 

En som kjørte diagnose sa at den får for lite spenning, så jeg måtte bytte børster og regulatoren. Jeg gjorde som jeg ble fortalt, og det hjalp ikke i det hele tatt. Penger rett i dass. 

Lurer herved på om noen har vært borti det her før. Jeg har lagt ved video der jeg låser den i 90 med cruisecontrol. 

Spørsmål 2! 
Lurer på om det er mulig å oppdatere iDrive, altså programvare til dashboard skjermen. Jeg har sett videoer på youtube av folk som har samme årsmodell men menyen ser annerledes ut, og det er flere innstillinger og valgmuligheter. 

video-1465844969.mp4

Endret av Skrukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det er defekt converter med den luggingen. Men vent på mer svar. 

Ang oppdatering så bør dette absolutt gjøres av verksted med rett utstyr eller noen som har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Otis skrev:

Mener at det er defekt converter med den luggingen. Men vent på mer svar. 

Ang oppdatering så bør dette absolutt gjøres av verksted med rett utstyr eller noen som har peiling.

Hei og takk for en rask svar! 

Jeg søkte på stikkord lugging og fant innlegg om defekt converter. Men det var eneste jeg fant så jeg håpet på at det er noe annet som er feil på min. Vet du noe om hvor dyrt det er å bytte den?

Ang idrive. Er det lurt å oppdatere den? Får man flere innstillinger man kan tukle med eller er utseende og navigation som er forskjellig? 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke ny meny i iDrive ved oppdatering. Menyene du antakeligvis ser på youtube er CIC-navigasjon. Noe slikt kan fint ettermonteres (BMW vil ikke ettermontere dette for deg), men det er velkjent at det koster i området 15-20.000kr om man ikke gjør alt selv. Hvis noe slikt er av interesse, kan jeg montere CIC i din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Skrukken skrev:

Hei og takk for en rask svar! 

Jeg søkte på stikkord lugging og fant innlegg om defekt converter. Men det var eneste jeg fant så jeg håpet på at det er noe annet som er feil på min. Vet du noe om hvor dyrt det er å bytte den?

Ang idrive. Er det lurt å oppdatere den? Får man flere innstillinger man kan tukle med eller er utseende og navigation som er forskjellig? 

På forhånd takk!

Om du skal ha skiftet converter så blir det kanskje 30-40k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...