eirik845 Skrevet Juni 15, 2016 Skrevet Juni 15, 2016 hei har en ac kompressor på min 318ci 03 model som ikke vil starte selvom den får strøm. hva kan være problemet? er det mulig å fikse den eller må man bare bytte hele? verkstedet sier det er nesten helt full for gass og forige eier har fylt på gass 2 ganger.. jeg betaler ikke 10 lapper for ny og 6 tusen i jobb får å bytte den som bmw verkstedet skulle ha.. veit du kan få kjøpt en jævla mye billigere uorginal på koed. men det går vel ikke ann å bytte selv uten å ha tilgang til å fylle ac gass.. mvh Eirik
Reef89 Skrevet Juni 15, 2016 Skrevet Juni 15, 2016 Blinker ac knappen når du trykker den på? Koster ikke mye for en ny kompressor på for eks schmiedmann. 3-4000. Kommer også ferdig fylt med olje. Jobben med å skifte kompressoren tar du lett selv. 3 bolter om alle løsner med engang er ny satt inn på 1 time ish. Husk også å kjøp reimstrammer og ny reim samtidig. Kan fint skifte til ny uten gassapparat. Det fyller et verksted på for deg etter jobben er gjort og det ligger på rundt 12-1500 på de fleste verksteder. Et tips er å tømme systemet for gass før du kobler fra slangene. Nettopp gjort dette selv på min E60, systemene er så og si likt bygget opp.
eirik845 Skrevet Juni 15, 2016 Forfatter Skrevet Juni 15, 2016 knapper lyser som normalt. det bare skjer ingen ting når jeg trykker på den. men er det ikke noe dritt å tømme ac gass selv? koed er nok billig koster uorginal 2660 kr så er jo ikke så dyrt..
orala Skrevet Juni 15, 2016 Skrevet Juni 15, 2016 (endret) Vil anbefale å finne noen som bare driver med A/C. Thorleif Aas Bilklima i Oslo f eks. Der kan du få stilt diagnose. Det er jo ikke sikkert du må ha ny kompressor. Jeg skal bytte kompressor på Camaroen, men A/C spesialisten jeg bruker (Sandefjord) skal tømme systemet for gass før jeg selv bytter kompressoren, så får jeg tilbake gassen og så blir anlegget vakumert. Sparer da 90% på gassen. Tørkefilter bør jo også byttes hvis anlegget blir åpnet. PS: Har ikke benyttet T.Aas Bilklima, men vet at det finnes. Endret Juni 15, 2016 av orala Presisering
Reef89 Skrevet Juni 16, 2016 Skrevet Juni 16, 2016 9 timer siden, eirik845 skrev: knapper lyser som normalt. det bare skjer ingen ting når jeg trykker på den. men er det ikke noe dritt å tømme ac gass selv? koed er nok billig koster uorginal 2660 kr så er jo ikke så dyrt.. Er litt drit å tømme for gass ja, blir litt griser så ikke gjør det inni en garasje. Men som nevnt over så er det jo ikke sikkert det er kompressoren som er gåen. Få en ac kompetent person til å sjekke. Sjekk ekspansjonsventil bla.
eirik845 Skrevet Juni 16, 2016 Forfatter Skrevet Juni 16, 2016 bilen var på service på bmw furubakken. så regner med det veit hva de prater om..
orala Skrevet Juni 17, 2016 Skrevet Juni 17, 2016 Hvis verkstedet vet hva de prater om så må du vel fikse det som er galt. Eller vil de ikke si hva som er galt uten å få mye penger? Reef89 reagerte på dette 1
gullsakar Skrevet Juni 18, 2016 Skrevet Juni 18, 2016 må bare spørre: virker utetempsensoren din som den skal? Hvis den er defekt kan det ha innvirkning på A/C
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå