Dartvidar Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 Jeg har vurdert å kjøpe ny BMW 520d Xdrive sedan. BMW har nå kampanje på 5 serie xdrive ultimate, hvor du betaler 187000kr for ultimate pakka som har en verdi på 354000kr. Dette gir en besparelse på 167000kr, jeg har fått et tilbud med totalt 202000kr i besparelse. Hvordan vil dette slå ut i andrehånds verdien ved salg? Tommel finger regelen er jo at bilen taper seg ca 20% i verdi første året. Går de da ut i fra prisen jeg har betalt med all besparelse eller hva som er veiledende pris med tilsvarende utstyr, eller hvordan regner de ut annenhånds verdien? Er det noen som har erfaring med dette? Vil denne besparelsen hjelpe på verditapet jeg får? Hvordan er en strøken full spekket 520d Xdrive sedan å selge, er den tung solgt og har større verdi tap en tilsvarende touring? Noen som har innspill på mine spørsmål. Jeg har vurdert å kjøpe min første nye bil, alternativet er å kjøpe en tilsvarende 1-2 år gammel, men det er ikke hver dag man finner brukte ultimate utstyrte biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 22, 2016 Share Skrevet Juni 22, 2016 Vet du hvor lenge denne pakken har vært? Men grunnen til det er jo at det kommer ny 5 serie til høsten. Regner med at det kommer offisielle bilder i begynnelsen av juli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dartvidar Skrevet Juni 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2016 (endret) 2 hours ago, E.H.D said: Vet du hvor lenge denne pakken 30812383190750har vært? Men grunnen til det er jo at det kommer ny 5 serie til høsten. Regner med at det kommer offisielle bilder i begynnelsen av juli. Pakka starta forrige torsdag, så den har nettopp startet. Så det kommer ny model til høsten, så det er sikkert grunnen til den store besparelsen. Da burde man kansje vente å se til bilder av den nye modellen er offisielle. Endret Juni 22, 2016 av Dartvidar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 23, 2016 Share Skrevet Juni 23, 2016 Før du kjøper en ny F10/F11 burde du vel spørre deg selv om hvor lenge du skal eie den før du går lei eller prioriterer andre ting. Har du bilen i 3 år vil du jo oppleve et greit verditap uansett, og det vil sikkert ta tid å selge bilen for en god pris siden markedet flommer over av F10/F11. Da er det nok like greit å kjøpe en bra brukt en. Men skal du eie denne i 10 år fremover ville jeg heller kjøpt nybil, da blir jo også verditapet mer levelig. Sånn ellers...Generelt tror jeg ikke det er så dumt å kjøpe en manuell F10/F11 (gjerne med rwd). På finn er det 635 stk automat og 9 stk manuell. og den dagen man skal selge er det kanskje flest yngre kjøpere som er på jakt etter en slik - da kan en manuell skille seg ut positivt og være mer lettsolgt enn automat. Manuelle biler er mest tungsolgte når de er forholdsvis nye, men dette vil jevne seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet Juni 23, 2016 Share Skrevet Juni 23, 2016 For min egen del, så teller xDrive og automat positivt. Bilen er verdt det folk er villige til å betale når den er på bruktmarkedet, så det er vanskelig å gjette hvor mye verditapet vil bli på. Det kan hende en del kjøpere sitter på gjerdet å venter på at den nye 5-serien skal lansers, i håp om at bruktprisene skal gå ned. Jeg tror ikke prisen du betaler for ekstrautstyr i dag vil ha noen innvirkning på hva det utstyret er verdt den dagen blien skal selges igjen. De fleste kjøpere bryr seg om hva slags utstyr bilen har, ikke hvor mye det kostet da bilen var ny. Slik jeg ser det vil du muligens komme gunstig ut av det hvis du klarer å fullspekke en nybil til redusert kostnad kontra listepris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juni 24, 2016 Share Skrevet Juni 24, 2016 @Werther- min mistanke er at manuell på F10/F11 er veldig dårlig investering ved nybilkjøp. Prisene på manuell giring ligger ofte 50-100 tusen under automat brukt. Med andre ord du får nesten ikke solgt det. Min daværende 2012 520d kostet i følge forhandler 840 + vinterdekk på listepris. Den gikk første året som demobil og når jeg kjøpte den etter ett år og 37.000km var prisen 580.000,-. Når jeg igjen solgte den nå i vinter fikk jeg 380.000 i innbytte. Det vil si prisfall på ca 500.000 på tre år. Det som traff meg aller mest var at norske krona var veldig lav en periode som gjorde det veldig gunstig å importere F11er. Som igjen gjorde at prisene på F11 sank veldig. Med andre ord, bruktprisene på F10/F11 er relativt lave. Når det gjelder ekstrautstyr så er skinn,automat, navi og m-post det aller viktigste for bruktprisen. Alt det andre gjør at bilen blir solgt fortere, men ikke nødvendigvis til en høyere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå