Gå til innhold

Air Bag lys

senleh
 Share

Anbefalte innlegg

Enda en tråd om air bag lys på E39 :)

Har lenge hatt varsellys for air- Bagen.

Da bilen skulle på EU-kontroll, fant jeg ut at det kanskje var på tide å få dette fikset.

Tok den enkle løsningen og bestilte meg en sånn bypass plugg for å få lyset bort.

Krøp under setet, og plugga i, men lyset var der fortsatt.

Da jeg kom til verkstedet, spurte jeg de om de kunne prøve å nullstille Air-Bag lyset, evt ta en diagnose hvis det ikke gikk bort.

KOnklusjon etter diagnosen: " Ligger feilkoder på alle airbager. Kan ikke slette feilkodene, noe som KAN indikere at styreenhet er defekt" 

Må videre feilsøk til.

Så da er spørsmålet. Kan Juksekontakten jeg satte inn forårsake at diagnosen blir feil?

http://www.ebay.com/itm/221320799545?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Det mest normale er vel at matta i setet eller beltestrammeren er defekt.

Terje

Endret av senleh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbagfeil må slettes etter at problemet har blitt fikset, så det er nå ikke rart at lyset var der etter at du koblet på kontakten din, enda det skulle være der problemet lå. Dere dro vel ut "juksekontakten" og kjørte diagnose en tur til etterpå?

Brukt airbagenhet koster ikke så mye og trenger vel heller ingen koding på E39, så da bør det være ganske rett fram å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E39 tror jeg at du faktisk må kode, men det er ikke så avansert, tipper at flere på forumet her skal kunne greie det. Finner du brukt styreenhet med riktig delenr. så kan du sikkert komme deg under en 1000-lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har da fått dommen. Må skifte styreenhet :(  Ser at de finnes på Ebay i forskjellige prisklassert.

Ligger en del i sverige med software.

Versjon 2,5 - 2,6 eller 3,0.

Jeg lurer på hvilke jeg skal velge til min bil som er 2000 modell.

Er det slik at jeg ikke trenger å programmere den, hvis jeg får software som passer til bilen?

http://www.ebay.com/itm/BMW-E53-E38-E39-E52-series-Air-Bag-SideBag-Temic-Module-AirBag-SRS-Software-2-6-/271602864229?hash=item3f3ccad065:g:PzMAAOxy4YdTQpb8&vxp=mtr

Er det noen som har erfaring med denne selgeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg byttet styrenhet til airbag på en audi a6 jeg hadde for noen år tilbake.
Og den bilen jeg fikk denne delen ifra var 1 eller 2 år nyere. Der viste det seg at 2 av di siste sifferene eller noe sånt ikke stemte med den gamle styrenheten som sto i min bil. Så jeg tok en telefon til audi og han sa at det bare var en fornyet enhet som jeg trygt kunne bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...