senleh Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 (endret) Enda en tråd om air bag lys på E39 Har lenge hatt varsellys for air- Bagen. Da bilen skulle på EU-kontroll, fant jeg ut at det kanskje var på tide å få dette fikset. Tok den enkle løsningen og bestilte meg en sånn bypass plugg for å få lyset bort. Krøp under setet, og plugga i, men lyset var der fortsatt. Da jeg kom til verkstedet, spurte jeg de om de kunne prøve å nullstille Air-Bag lyset, evt ta en diagnose hvis det ikke gikk bort. KOnklusjon etter diagnosen: " Ligger feilkoder på alle airbager. Kan ikke slette feilkodene, noe som KAN indikere at styreenhet er defekt" Må videre feilsøk til. Så da er spørsmålet. Kan Juksekontakten jeg satte inn forårsake at diagnosen blir feil? http://www.ebay.com/itm/221320799545?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Det mest normale er vel at matta i setet eller beltestrammeren er defekt. Terje Endret Juni 28, 2016 av senleh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Airbagfeil må slettes etter at problemet har blitt fikset, så det er nå ikke rart at lyset var der etter at du koblet på kontakten din, enda det skulle være der problemet lå. Dere dro vel ut "juksekontakten" og kjørte diagnose en tur til etterpå? Brukt airbagenhet koster ikke så mye og trenger vel heller ingen koding på E39, så da bør det være ganske rett fram å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
senleh Skrevet Juni 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2016 Jukseenheten sto i under diagnose, så det er nok der problemet ligger. Skal fjerne den å prøve på nytt med en Autel jeg har lånt. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 har den konakten selv, så er ikke den som lager problemene. er nok airbag styreenheten som ligger i midtkonsollen som er deffekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Kan kanskje være beltestrammer også? Men da hadde vel det kommet opp på diagnose regner jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
senleh Skrevet Juni 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2016 Hvis det er styreenheten, så må den programmeres til bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 På E39 tror jeg at du faktisk må kode, men det er ikke så avansert, tipper at flere på forumet her skal kunne greie det. Finner du brukt styreenhet med riktig delenr. så kan du sikkert komme deg under en 1000-lapp. senleh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
senleh Skrevet Juli 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2016 Har da fått dommen. Må skifte styreenhet Ser at de finnes på Ebay i forskjellige prisklassert. Ligger en del i sverige med software. Versjon 2,5 - 2,6 eller 3,0. Jeg lurer på hvilke jeg skal velge til min bil som er 2000 modell. Er det slik at jeg ikke trenger å programmere den, hvis jeg får software som passer til bilen? http://www.ebay.com/itm/BMW-E53-E38-E39-E52-series-Air-Bag-SideBag-Temic-Module-AirBag-SRS-Software-2-6-/271602864229?hash=item3f3ccad065:g:PzMAAOxy4YdTQpb8&vxp=mtr Er det noen som har erfaring med denne selgeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Finnes jo mange på finn her i Norge. Kan du ikke bare kjøpe samme som du har nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
senleh Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 Finner ikke akkurat dette delenr på Finn. Får tak i del, men lurer bare på om det er en softwareversjon det er lurt å bruke, for å kanskje slippe programmering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Kan være en fornyet versjon av gamle styreenheten din også. Ring bmw og hør om du kan bruke den delen. Har du sjekket http://www.finndel.no ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
senleh Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 På BMW sier at jeg må følge det varenr som står på den gamle. Ting er stadig i forandring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 21, 2016 Share Skrevet Juli 21, 2016 Ok. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg byttet styrenhet til airbag på en audi a6 jeg hadde for noen år tilbake. Og den bilen jeg fikk denne delen ifra var 1 eller 2 år nyere. Der viste det seg at 2 av di siste sifferene eller noe sånt ikke stemte med den gamle styrenheten som sto i min bil. Så jeg tok en telefon til audi og han sa at det bare var en fornyet enhet som jeg trygt kunne bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 21, 2016 Share Skrevet Juli 21, 2016 Har du delenummeret da? Kjenner til en E39 som skal selges i deler, så kan sjekke hva som sitter der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå