Gå til innhold

E39 starter ikke + motorlampe

Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo! 

Kompis vurderer et e39-prosjekt. 

M52-motor starter ikke. Starter opp og dør igjen. Skjedd plutselig. Motorlampe lyser. Fått høy avgassmåling på EU-kontroll. 

Tenkte å bli med og se. Tar med OBD-leser. Noen råd til kjapp test? Bensinfilter? Pumpe? Sur motor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og sett. 

er et prosjekt dette. Relativt grei i karosseri, veldig fin innvendig og bra servicehistorikk. Men starter ikke. Koblet på startkabler og fikk til slutt bilen i gang. Gikk som en båt. Åpenbar feiltenning. Klarte å dra opp til 1500-2000 omdreininger med litt jobb med gasspedalen men døde til slutt. Hadde med OBD-leseren som varslet om feiltenning på alle 6 sylindere, nevnte KAM-sensor lese feil og lite bensin. kom 12 feilmeldinger om feiltenning. 

Ellers trenger bilen i hovedsak en god rens/polering av forlykter og nye bremserør. Motorlampe lyser og fordi en Lambdasensor er gåen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat tatt på meg et lignende prosjekt med en M54 motor som startet men døde etter 2 sek ca. 
Jeg tok av LMM og greide da å få motoren såvidt til å gå ved å file på gassen :) 

Bilen går nå nesten smertefritt, det som er gjort er:

Byttet LMM
Renset ICV(Idle control valve/tomgangsregulator), dette var det som gjorde størst utslag hos meg
Byttet begge belgene mellom LMM og Gassspjeldet

Byttet også begge kam sensorene(innsug og eksos) mtp på feilkodene, men vil ikke tro det hadde noe utslag.

Feilkoden jeg har er 65 aka P340 

Bare pm meg hvis du har noen spm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...