Gå til innhold

Hjelp til kjøp av spill pc, ser denne bra ut?


Torkild
 Share

Anbefalte innlegg

Sattser på at det er noen glad nerder her i 20 år (eller eldre) som har peil på data og litt til. 
Valget står mellom og bygge selv:

https://www.komplett.no/wishlists/a22c58b3-f919-47f3-903d-440dfd51cfb3  

Eller kjøpe denne og få alt ferdig smekket sammen til en bedre pris.. 
m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78284196&ref=conversation&fks=78284196

 

MEN! Er det meg eller er 3dmark score på 13 600 lavt? Synes de fleste steder de tester 1070 havner de på mellom 15 000 - 17 000 ?

Andre som har gode forslag?

 

Endret av Torkild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no pcen har jo Haswell processor som er den gamle typen, mens byggesettet ditt har Skylake som er bedre. B85 chipsettet er også gammelt og ikke spesielt avansert. Z170 som er i byggesettet er mye nyere og bedre. Finn.no pcen har DDR3 ram også, imotsetning til byggesettet som har DDR4.
Alt i alt spørs det vel om finn.no pc`er grei nok for deg, eller om du vil ha det beste. Jeg ville handlet på komplett..
Men du har glemt OS i byggesettet ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daniel80 skrev:

Finn.no pcen har jo Haswell processor som er den gamle typen, mens byggesettet ditt har Skylake som er bedre. B85 chipsettet er også gammelt og ikke spesielt avansert. Z170 som er i byggesettet er mye nyere og bedre. Finn.no pcen har DDR3 ram også, imotsetning til byggesettet som har DDR4.
Alt i alt spørs det vel om finn.no pc`er grei nok for deg, eller om du vil ha det beste. Jeg ville handlet på komplett..
Men du har glemt OS i byggesettet ditt ;)


Jepp har ikke lagt med OS enda :) Vil ikke ha norsk og har ikke sjekket ut hvorvidt du kan velge engelsk som språk i det de har på komplett.. 

Hvor mye vil en merke ram, hovedkort og prossesor som dette i spill ? Det er flere med eldre PC spec's en fra finn.no 
Som for tilbakemelding at deres system ikke byr på noe som helst "bottle-neck" mot et gtx 1070 kort OG at forskjellen ved oppdatering til skylake er så små som et par FPS i forskjell eller 5-7% i cpu ytelse.. 

Det er her dere kommer in som har drevet litt med det.. :) Takk for svar by the way !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør kansje det uten å ha noen data og oppgradere fra også ?! 

Uansett, kjernen er vel hvorvidt det "græbben" på finn.no selger er så bra at forskjellen i spill mot 
mitt oppsett er ubetydelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Windows 10 får du vel fortsatt gratis?

Man får vel ingen OS gratis utenom Linux.  Var gratis(tvungen) oppgradering til Windows10 om man hadde en annen windowsversjon tidligere, eller gratis nedlasting av Windows 10 hvis man gikk med på å være beta-tester, men jeg tror ikke det tilbudet gjelder lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da laget Windows 10 USB stikk for ikke lenge siden, trengte ikke lisens nøkkel på den installasjonen jeg har hjemme. Og den ble ikke oppdatert via Windows update men fra USB.  Er jo bare å prøve det. 

 

Edit: Mulig det endrer seg 29 juli ja.. Gratis frem til da ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Torkild said:

Andre som har gode forslag?

Har du vurdert ferdigbygd fra f.eks. Multicom? Denne har for eksempel nesten samme komponenter som du har på ønskelisten, til samme pris ferdigbygd og inkludert tillegg av OEM Windows 10.

Kjennern:

Min erfaring er at Windows 10 ikke krever lisensnøkkel for installasjon og aktiveres automatisk på pcer som tidligere er aktivert med gamlere Windows, men på helt ny hardware må evt. Windows fra gammel PC flyttes/installeres først før gratis oppdatering til 10 er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ^B^M^W^ skrev:

Har du vurdert ferdigbygd fra f.eks. Multicom? Denne har for eksempel nesten samme komponenter som du har på ønskelisten, til samme pris ferdigbygd og inkludert tillegg av OEM Windows 10.

Kjennern:

Min erfaring er at Windows 10 ikke krever lisensnøkkel for installasjon og aktiveres automatisk på pcer som tidligere er aktivert med gamlere Windows, men på helt ny hardware må evt. Windows fra gammel PC flyttes/installeres først før gratis oppdatering til 10 er mulig.

Dæven, nei... dette har godt meg hus forbi.. 1000 lapp mer en fra Finn.no duden, men da med nyere hardware.
Ser MEGET lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å bygge ny gaming PC i løpet av høsten jeg også (i en alder av 37). Jeg ville ikke handlet brukt hardware under noen omstendigheter. Dette er utstyr som er notorisk vanskelig å prise brukt siden forskjellige butikker ofte smeller til med tilbud som gir nytt hardware til omtrent samme pris. Uansett er hardware nesten som ferskvare å regne, og blir fort "avleggs" selv som det fortsatt kan dekke dine behov til å kjøre dagens spill. Hva spill vil kreve om 2-3 år er vanskelig å si, men med nyest mulig hardware vil du være bedre rustet.

Hvis du ikke vil bygge selv, så kan jeg anbefale de ferdigbygde maskinene fra Komplett. Broderen har hatt to slike, og begge har vært meget godt bygget og fordelaktig priset. Hvis du vil sette sammen maskinen selv, så kan det lønne seg å spre innkjøpene ut over lengre tid for å få meg seg kampanjer og tilbud fra f.eks. Dustin. Sist jeg bygde maskin kom Dustin soleklart billigst ut på samtlige komponenter. 

Multicom har jeg bare dårlige erfaringer med, så der handler jeg ikke uansett. Lang leveringstid og dårlig med respons fra kundeservice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...