Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte bærearmer foran på E39`en. Jeg gjorde dette for noen år siden og baserte meg da på avdragerne til Biltema. De var elendige og begge gikk i oppløsning under litt press. 

Jeg trenger derfor forslag til hvor jeg kan få tak i bedre avdragere for å få av festet på navet. Jeg vil ikke handle via nett, så må være mulig å få tak i i Oslo. 

Noen forslag? 

Skrevet

wurth selger til privatpersoner, men det eneste som er forskjellig fra biltema sitt er prisen.

Har brukt biltema sine til veldig mange biler selv, trenger ikke stramme med noe makt. Bare stram lett opp, så dunker du lett med en liten hammer først innover, så på toppen av bolten. Stramme litt og dunke litt igjen.

Skrevet
On 1.7.2016 at 15.43, hsd skrev:

dem har 2 typer ivertfall

liker best denne:

¨http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=6001.0;attach=20918;image

Trenger ikke bruke så mye makt som nevnt, bare dra opp greit spenn med en 19mm nøkkel så kakker du litt på verkøyet med en halvstor hammer. Må ha ett lite slag for at konen skal slippe.

Den hadde de ikke, så kjøpte en toarmet og en trearmet avdraget og så får vi se hva jeg får til :) Har to biler så i verste fall er det jo bare å dra til en annen 

Skrevet

Nå er ikke denne lokalt tilgjengelig kanskje, men jeg kjøpte denne på ebay, da de på biltema ikke passet på min E39.. Var alt for små.
Den funker knallbra, brukte den da jeg bytta alt i forstillinga. Stramma godt til og venta, før det smalt og alt var løst.

Ser folk har ødelagt disse også, så det er nok litt opp og ned, alt etter hvordan man bruker dem.

Skrevet

Jeg har plutselig kjøpt en e46 og. Så mulig jeg har tid til å vente på denne delen om den jeg fant på biltema ikke funker. Gir rapport i morgen, godtfolk! 

Skrevet

Vel, bærekuleavdrager fra Biltema var, som @Alpejohn forutså, alt for liten. 

Jeg har fått med nye koner med bærearmene, siden de ble kjøpt lett brukt. Så jeg tok en gaffel og dundret inn mellom gods og kule. Rikket pokker ikke på seg. 

Sto ute på gata og det bråkte noe inni h.... så jeg avsluttet og kjørte bilen inn i garasjen. Vurderer å prøve igjen straks og bare få banket dritten ut. Har sprayet det fullt av WD40 for å se om det har en anelse effekt. 

Skrevet

Ser lovende ut den der, problemet jeg hadde var at den ikke gapet nok, men siden den jeg kjøpte (og den du linker til her) kan flytte hengslingspunktet så funket det knall, på min hvertfall. :)

Ser ikke så mørkt på og skulle få av kuler lenger.. :P

Skrevet
54 minutter siden, killarinc skrev:

Jeg har kjøpt alle avdragere for en billig penge på ebay. Søk på avdragere til bmw så får du noen som passer godt og gjør jobben enkel.

Jepp! Jeg ser om Møkkonomen har den. Jeg har ikke tålmodighet til å vente i evigheter på ting :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...