TommyL Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 (endret) Jeg har en X3 2011 modell F25 som jeg har importert selv fra Tyskland i forfjor høst. Her om dagen la jeg for første gang merke til at det var to rustroser på innsiden av bakluka, mellom falsen og innertrekket. Jeg tok en tur opp på Bilsalongen i Skien, for å høre hvordan det lå an med dette. Der sa de at dette var zinkslipp, og hadde jeg kjøpt den i Norge, hadde 5 års reklamasjonsretten vært gyldig. Men slik ståa var, gjaldt 3 års lakkgaranti fra fabrikk. Hadde det vært i fals, hadde det vært 12 år. Jeg gadd ikke å diskutere noe mer rundt dette, men takket for hjelpen og gikk. Tar det heller videre, om det i det hele tatt er noe å ta videre da. Så i den anledning lurte jeg på om noen her på forumet hadde noe erfaring med importbil og rustgaranti, før jeg legger noe mer energi og tid på dette? Har Bilsalongen rett? MVH Tommy Endret Juli 1, 2016 av TommyL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Min erfaring med strandveien auto her i Trondheim er at rust som ikke kommer av ytre påvirkning dekkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Trist å se at mange opplever at rustgaranti bare er noe man har inntil man får bruk for den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Jeg måtte bytte begge dørene og koffertlokket på Z4en p.g.a. rust ifjor Det er en 2005 modell importbil. Det var ikke noe problem i det hele tatt men det var ikke min lokale forhandler som bestemte om dette ble dekket. De bare tok en masse bilder, skrev en enkel rapport og sendte alt til BMW AG i Tyskland. Etter en stund så kom det svar tilbake og alt ble byttet. Det eneste jeg ble litt irritert over var at de ikke dekket leiebil mens jobben ble gjort. Uansett så er det ikke Bilsalongen som bestemmer om dette blir dekket, de skal bare rapportere det videre til Tyskland som avgjør saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Juli 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2016 (endret) Okay, skjønner. Men Bilsalongen var ikke villig til å gjøre noe som helst for meg...så hvordan gjør jeg det videre tro? Kanskje forsøke Bilia i Tønsberg...eller Oslo? Hvor fikk du hjelp til å fikse det Rune-K? Endret Juli 2, 2016 av TommyL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juli 2, 2016 Share Skrevet Juli 2, 2016 Brennes auto, Sarpsborg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Juli 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2016 Takk for det. Får forsøke Bilia Tønsberg først, og jobbe meg østover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Juli 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2016 Ringte til Bilia Tønsberg, og de skulle hjelpe meg å søke Tyskland om å få reparert det. Ikke sikkert det går, men de var iallefall villig til å forsøke. En annen innstilling enn hos Bilsalongen ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 Artig hvor stor forskjellen er fra forhandler til forhandler.. Er vel ikke slik at de taper penger på dette heller. Lykke til, irriterende med rust og godt å bli kvitt det TommyL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå