Gabz Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Har en E39 sedan. Har i løpet av de siste dagene merket at det er litt fuktig i gulvteppet på høyre side bak helt ut av det blå. Tenkte dermed at det kunne vært lurt å sjekke dreneringen. Så vidt jeg husker er denne i dørene bak. Når jeg har vasket og høyttrykkspylt bilen pleier jeg også å åpne bakdørene, og da renner det vann ut fra undersiden av dørene. Dette skjer ikke foran. Regner med at dette betyr at noe er galt inni der? Hvordan sjekker/diagnoserer og eventuelt fikser jeg det? Siden jeg også har takluke, går den dreneringen også dit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Sjekk om det er vått under setene. Dreneringa til takluka hoppet av i C-stolpen på E36en min og da rant vannet ned der, langs setet ned på gulvteppet og i reservehjulsbrønnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Sjekk også fuktsperre. Dette er hvertfall en gjenganger på e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 5 timer siden, Gabz skrev: Har en E39 sedan. Har i løpet av de siste dagene merket at det er litt fuktig i gulvteppet på høyre side bak helt ut av det blå. Tenkte dermed at det kunne vært lurt å sjekke dreneringen. Så vidt jeg husker er denne i dørene bak. Når jeg har vasket og høyttrykkspylt bilen pleier jeg også å åpne bakdørene, og da renner det vann ut fra undersiden av dørene. Dette skjer ikke foran. Regner med at dette betyr at noe er galt inni der? Det er ikke nødvendigvis noe galt med det. Det sitter dreneringshull i nedkant av dørene. For å sjekke om fuktsperra i døra har løsnet i nedkant (som den ofte gjør på E39 når de blir gamle), så kan du spyle vann på øvre del av døra mens en kamerat sitter inne bilen og ser om det renner inn i nedkant av døra. Ved stor lekkasje over tid så vil også dørtrekket være fuktig og misfarget nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2016 3 timer siden, vegard89 skrev: Sjekk også fuktsperre. Dette er hvertfall en gjenganger på e46. Hvor i døra sitter den? Har du bilde? Før øvrig takk for gode svar, folkens. Skal få tatt en nærmere titt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Du må vel av med dørtrekket for og komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2016 (endret) Ja, det skjønte jeg. Tenkte på hva inne i døra som skal rettes på eller sjekkes. Er det den isopor-aktige "platen" i grått? Merker for øvrig ingen fuktighet eller lignende i selve dørtrekket så har mine tvil, men alltids verdt å sjekke. Endret Juli 10, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 (endret) 23 minutter siden, Gabz skrev: Er det den isopor-aktige "platen" i grått? Ja. Strengt tatt er vel begrepet "fuktsperre" noe noen har funnet på en gang i tiden. I delekatalogen ligger det under kategorien lydisolering. Min erfaring (jeg har byttet begge sider bak) er at når det først slipper, så kommer det ganske mye vann inn hvis man f.eks. kjører bilen gjennom en høyttrykksvask med børster. Det var sånn jeg oppdaget lekkasjen på den ene siden. Endret Juli 10, 2016 av Hollabaloo orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå