Gå til innhold

E46 318i stopper etter ca 30 minutter, ingen forvarsel


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Jeg har en 2004 BMW E46 318i med en merkelig feil jeg ikke finner ut av. Det som skjer er at den starter og går helt fint, ingen varsellamper eller lignende (men motorlyset er på), så kjører jeg ca 30 minutter, så stopper bilen av seg selv. Jeg må da vente i ca 20 minutter før jeg kan starte igjen. Frem til den stopper har den ingen ulyder, har også kraft. Motorlyset er på, men det går ikke an å høre eller kjenne noe feil med bilen.

 

Feilkodene som kommer opp er:

2781 Camshaft sensor, intake

2782 Camshaft sensor, exhaust

27c1 All camshaft sensor failed

http://www.ebay.com/itm/172197391482   Her er en link til delen jeg har kjøpt og montert.

Jeg leste av for en tid tilbake, og avleseren sa det var noe galt med kamakselsensor. Jeg har nå skiftet begge disse. Når jeg skiftet den første (eksos) var den helt lik som før jeg skiftet. Nå, etter jeg skiftet den andre sensoren vil ikke bilen starte. Bilen har også ny coil. Når jeg leser av feilkode nå får jeg opp at kamakselsensor på inntak og eksos ikke virker.

I går prøvde jeg å koble av batteriet i 30 minutter, i tilfelle den trengte å nullstille seg for å fungere. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal sjekke for å få den til å fungere. 

 

Er det noen som har noen ideer om hva dette kan være, eller hva jeg bør sjekke?

Setter pris på alle tips og råd. 

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig, symptomene dine høres jo nettopp ut som defekt kamaksel sensor / veivaksel sensor.. Plagdes med dette selv, da var det kamaksel sensoren. Men jeg opplevde at bilen ikke hadde særlig med krefter. Jeg ville ha sjekket den kamaksel sensoren din om den er feil montert eller noe. Kan jo være rett å slett være en ''mandags-sensor'' du har fått, det har skjedd før :|  Eller rett og slett et ledningsbrudd noe sted.. Jeg deler bare mine erfaringer her nå, bare så det er sagt :) 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte sett dette på verkstedet. Man må bare bruke original bmw-del, og man må ofte skifte både begge kam-sensorer og veiv-sensor samtidig. 

Kan også være lurt å sjekke oljedamputluftingen på disse. Noen har et filter som tettes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...