Gå til innhold

Motor havari, sprukket topp. kan jeg klage? E39 530i

Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Når det gjelder saken til trådstarter, er jeg i hvert fall av den åpenbare oppfatning av at å kjøre med overopphetet motor når vedkommende vet at det er en feil med kjølingen, er med på å svekke klagemulighetene. Om det kan påvises en adekvat årsakssammenheng mellom den opprinnelige feilen, trådstarters kjøretur og den nye feilen, har man strengt tatt en svært dårlig sak. Jeg er ikke motorkyndig nok, og kan derfor ikke uttale meg om dette har en viss sammenheng.

Det er vel verdt å nevne at selger forsikret meg at det var iiingen problemer å kjøre bilen hjem til trønderlag. Det gikk jo forsåvidt ganske greit også, men noe ustabil driftstemp til tider. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan få vitne i fra forrige eier om at han solgte den med denne feilen og firmaet ikke kan bevise at de utbedret feilen tror jeg du har en god sak.

Jeg er opprinnelig litt i mot å klage ved bruktbilkjøp, men her synst jeg det høres ut som en oppkjøper som bevisst svindler folk for enkel profitt og slike trenger vi ikke. Kjør på og få dem til å heve kjøpet eller utbedre feilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette er urimelig og klage på.
Som Saltkjelen sier, så hadde den trøbbel med kjøinga og dette kan ha vært med på og ødelegge toppen etter din overtakelse.

Man kan jo ikke garantere noe som helst, som at du ikke får fullstendig motorhavari før du er kommet hjem osv. Bilen har fungert fint hele tiden i hans eie, og ingenting tilsier at den skal rase etter du har kjøpt den. 
Kjip situasjon dette her.

Det er sånne ting som gjør at jeg kvier meg til når jeg en gang skal selge min.
Får egentlig bare lyst og ha den til jeg kan vrake den for og slippe eventuelt styr i ettertid.. Har jo dem som klager på absolutt alt mellom himmel og jord (nå sikter jeg ikke til deg altså! :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Alpejohn skrev:

Enig i at dette er urimelig og klage på.
Som Saltkjelen sier, så hadde den trøbbel med kjøinga og dette kan ha vært med på og ødelegge toppen etter din overtakelse.

Man kan jo ikke garantere noe som helst, som at du ikke får fullstendig motorhavari før du er kommet hjem osv. Bilen har fungert fint hele tiden i hans eie, og ingenting tilsier at den skal rase etter du har kjøpt den. 
Kjip situasjon dette her.

Det er sånne ting som gjør at jeg kvier meg til når jeg en gang skal selge min.
Får egentlig bare lyst og ha den til jeg kan vrake den for og slippe eventuelt styr i ettertid.. Har jo dem som klager på absolutt alt mellom himmel og jord (nå sikter jeg ikke til deg altså! :) ).

Nei det håper jeg da ikke du gjør :) Det er sant det du sier at skaden kunne ha skjedd / forverret seg på tur hjem. Nei, jeg tror ikke jeg gidder å bruke mer energi på dette x] Betaler verkstedregninga, og nyter fungerende bil :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...