minim Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 Er det ikke vanlig å få innbytte på bil ved kjøp av bruktbil lenger eller har jeg bare en ukurant bil? Jeg var innom en BMW forhandler i dag og så på en 530 xDrive 2011 modell godt utstyrt til rundt 550k. Spurte da selger om de kunne ta en -08 X5 i innbytte og det var ikke så veldig intressangt. Sammenlignet andre biler på nett og vil tro at forhandler kan legge ut min for 370 eller noe slikt og at mellomlegget da hadde kommet rundt 200k. Han spurte så om hvor langt den var gått og når jeg sa 170k så var det helt uinteressant. Han har ikke sett på bilen eller fått regnr så det var ingenting galt med den som gjorde dette. Han sa bare at jeg fikk selge den privat og komme tilbake, men da takket jeg nei til prøvekjøring og reiste igjen. De to siste gangene jeg har byttet bil har jeg vært hos bilselger og byttet raskt å enkelt selv om man ikke får bra pris for bilen på denne måten. Var aldri noe tema at det var problematisk med innbytte, men jeg fikk veldig dårlig pris på den ene bilen trolig fordi den ikke var noe lettsolgt for dem eller at de brukte en oppkjøper etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 Jeg kjøper heller privat, hva er vitsen med å betale 10% ekstra for nøyaktig samme bilen. De gir jo som regel 10% mindre i innbytte enn hva du får på finn også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2016 Det gjorde jeg også en stund, men det er vanvittig enkelt å greit å levere i fra seg og ta med en bil hjem uten at man må tenke på noe garanti ansvar eller noe. Får også som regel en Ok garanti med om man forhandler litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 Ville prøvd å henvende meg til en annen selger hos forhandleren over Mail. Er mulig at du vil få et helt annet svar. Har vært borti noe av det lignende selv, og det å heller snakke med en annen selger gjorde ting for litt hyggeligere. minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 Jeg har fått inntrykk av at BMW-forhandlere helst vil unngå å ta "halvgamle" biler i retur. Hjemme nektet de å ta en e90 som var kjøpt ny der (av samme eier) i innbytte. minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 25, 2016 Share Skrevet Juli 25, 2016 har inntrykk av at en del forhandlere har avtaler med oppkjøpere og ordner ukurante biler den veien, så litt rart at de ikke er interessert i det hele tatt. ønsker vel ikke å selge bil fortiden, eventuelt selger for bra, så service trengs ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2016 13 hours ago, awt said: Jeg har fått inntrykk av at BMW-forhandlere helst vil unngå å ta "halvgamle" biler i retur. Hjemme nektet de å ta en e90 som var kjøpt ny der (av samme eier) i innbytte. Da hadde jeg tenkt at her selger de så bra at jeg finner meg en ny forhandler når ny bil skal kjøpes neste gang Må da være et dårlig tegn når de ikke synst noe om sine egne bruktbiler engang ^^ Jeg kommer nok til å kontakte de jeg kjøpte bil hos sist og legge igjen en "ønskeliste" slik at de kontakter meg når de får inn noe som passer. Der føler man seg ihvertfall velkommen og det virker som om selgerene er intressert i å selge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå