Mr. Erling Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 15 timer siden, Torkild skrev: Derfor det står "rust" Ellers har jeg kjørt bil i mange år, er ekstremt nøye med hvilke produkter jeg behandler bilen med, hvordan den står osv.. Lakkerer opp, bytter og retter på alt av skavanker.. Surt ? Selvsagt... på et år har ikke mindre en følgende blitt utbedret på min bil før 55 000 km -turbo -bærarm -Dørhåndtak fører side -Div knirk Og nå Lykterbak Fukt i sideblink Sink-slipp på dører Bilen har rullet 65 000 For håpe med dette at alt av gremlingser er blitt vekk ! Dronningens E90 2011 har vi hatt litt over 1,5 år= null feil og den står eksponert for naturen 24/7 året igjennom. 72 000 km. Søren klype, Torkild Dette må da være uakseptabelt for en 'ny' bil? At turbo, bærarm, diverse knirk ( utslitte pakninger?) må skiftes? Er det en bruktimport? Er du sikker på kjørte kilometer i så henseende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 1 time siden, Mr. Erling skrev: Søren klype, Torkild Dette må da være uakseptabelt for en 'ny' bil? At turbo, bærarm, diverse knirk ( utslitte pakninger?) må skiftes? Er det en bruktimport? Er du sikker på kjørte kilometer i så henseende? Jeg har også opplevd mye av det samme som torkild har opplevd med bilen sin. Min er en F10 520d 12 modell 96000km. Her har det blitt byttet Turbo, utbedret knirkete stoler fler ganger uten at det har hjulpet noe som helst. Har også en del interiørknirk på min bil. Reg.kjede begynner å lage ulyder så smått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 6, 2016 Forfatter Share Skrevet August 6, 2016 5 timer siden, Mr. Erling skrev: Søren klype, Torkild Dette må da være uakseptabelt for en 'ny' bil? At turbo, bærarm, diverse knirk ( utslitte pakninger?) må skiftes? Er det en bruktimport? Er du sikker på kjørte kilometer i så henseende? Det er en norsk bil, alt av service er tatt i Norge og lagret via BMW. Bilen hadde rullet 51 000 km ved kjøp og var da nesten 3 år, ikke noe som kunne tyde på juks der. Glemte å legge til at setevarmer i førerstol også er byttet. Må ha vært mega uheldig.. Kan ikke huske jeg har hatt så mye små tull og plunder med min første ungdomsbil en gang *ler* Vel, F30'n før var også en skranglekasse uten like.. Rust i seter, ene baklykten tok in vann, den andre løsnet. Blinklys i speilet var det fukt i og en del på bremsekraftforsterker røyk.. knirking overalt.. Kjøre den bilen på en sommer dag var flaut.. Derfor den ble byttet in i en 5 seire.. Klipp under (annen eier) viser ca hvordan den låt : Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 6, 2016 Forfatter Share Skrevet August 6, 2016 20 timer siden, Fredrik 90 skrev: Har du kjøpt bilen brukt eller har du eid den siden ny? Det hjelper ikke at du er nøye og gjør ting riktig så lenge forrige eier allerede har gjort feilen. Men du har vært litt uheldig ja, har selv hatt noen issues med min også men ikke så mye som dette. Kun en gåen setevarmer og vanninntrenging i bakdøra på nå 88 000 km. E90 er knallgode biler, min tidligere E90 325d gikk 140 000 km med kun bytte av glødeplugger og en foring i bakstillingen. Beste bilen jeg har hatt Bilen ble kjøpt brukt 51 000 km, alt service tatt i norge via Bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 BMW lager ikke biler slik de gjorde før dessverre Det er ikke som da de laget E34, da ting ble laget for å vare evig. 1994 modellen min er forsatt helt uten knirk og ulyder i interiøret, tvers igjennom kvalitetsbil Men selv så er jeg veldig fornøyd med selve byggekvaliteten på F10, ett stort steg opp ifra E60. Vi mennesker er laget slik at vi kun ytrer oss når vi har noe negativt å si, det er jeg litt motstander av. Så derfor synes jeg det er viktig å også trekke frem ting man er fornøyd med for å ikke skape ett feil inntrykk. Men at det kommer vann inn steder det ikke skal og at noen rapporterer om ulyder er ikke bra, man forventer bedre av en premiumprodusent som BMW. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Ja det stemmer Fredrik 90. Det samme gjelder for MB og Audi på tidlig 90 tallet. Hadde en 1993 modell Audi 100 Avant ( senere kalt A6). Den var bygd som en tank. Svært solid. De ødelagte modellen når de begynte å kalle den A6. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 9 minutter siden, Mr. Erling skrev: Ja det stemmer Fredrik 90. Det samme gjelder for MB og Audi på tidlig 90 tallet. Hadde en 1993 modell Audi 100 Avant ( senere kalt A6). Den var bygd som en tank. Svært solid. De ødelagte modellen når de begynte å kalle den A6. Jeg var i hvertfall veldig fornøyd med min 2005 Audi A6 med den "store" grillen når det kommer til interiørknirk. Hadde aldri noe ulyder fra interiøret på den. Men hadde masse andre feil med den som feks turbo, klimakompressor (2 ganger), låsekasse osv osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 6, 2016 Forfatter Share Skrevet August 6, 2016 1 time siden, Fredrik 90 skrev: BMW lager ikke biler slik de gjorde før dessverre Det er ikke som da de laget E34, da ting ble laget for å vare evig. 1994 modellen min er forsatt helt uten knirk og ulyder i interiøret, tvers igjennom kvalitetsbil Men selv så er jeg veldig fornøyd med selve byggekvaliteten på F10, ett stort steg opp ifra E60. Vi mennesker er laget slik at vi kun ytrer oss når vi har noe negativt å si, det er jeg litt motstander av. Så derfor synes jeg det er viktig å også trekke frem ting man er fornøyd med for å ikke skape ett feil inntrykk. Men at det kommer vann inn steder det ikke skal og at noen rapporterer om ulyder er ikke bra, man forventer bedre av en premiumprodusent som BMW. Skjønner hva du prøver å si, men like fult er vi også bygd for skryte av det vi er fornøyd med. Ikke glem det heller: ) Vi er også bygd for å ta det som står oss kjært til hjerte og forsvare det uansett hvor mye feil/mangler det har fordi vi ønsker at det skal være bra! <- Sist nevnte er nesten skummelt og tidvis idiotisk .. På dette forumet finner en begge deler Jeg har også en egen tråd på bilen min og endringer jeg ønsker gjøre med den fordi jeg liker så utrolige mye med den. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 2 timer siden, Mr. Erling skrev: Ja det stemmer Fredrik 90. Det samme gjelder for MB og Audi på tidlig 90 tallet. Hadde en 1993 modell Audi 100 Avant ( senere kalt A6). Den var bygd som en tank. Svært solid. De ødelagte modellen når de begynte å kalle den A6. Bilfabrikkene skal tjene mer penger og da går det ut over ting som byggekvalitet osv, det synes jeg er forbaska synd. Hadde forøvrig selv en 1993 Audi 100, en mørkgrønn 2,6 liter. Knallfin bil 1 time siden, BimmerFan! skrev: Jeg var i hvertfall veldig fornøyd med min 2005 Audi A6 med den "store" grillen når det kommer til interiørknirk. Hadde aldri noe ulyder fra interiøret på den. Men hadde masse andre feil med den som feks turbo, klimakompressor (2 ganger), låsekasse osv osv.. En sånn A6 hadde jeg også, min var en 2006 modell og jeg tror den sto mer på verksted enn hjemme i garasjen. Jeg var også utrolig fornøyd med min når den virket, men jeg skal innrømme at jeg kvittet meg med den ene og alene fordi jeg ikke turte å eie den lengere. 53 minutter siden, Torkild skrev: Skjønner hva du prøver å si, men like fult er vi også bygd for skryte av det vi er fornøyd med. Ikke glem det heller: ) Vi er også bygd for å ta det som står oss kjært til hjerte og forsvare det uansett hvor mye feil/mangler det har fordi vi ønsker at det skal være bra! <- Sist nevnte er nesten skummelt og tidvis idiotisk .. På dette forumet finner en begge deler Jeg har også en egen tråd på bilen min og endringer jeg ønsker gjøre med den fordi jeg liker så utrolige mye med den. Det er dessverre mer sosialt akseptert å klage enn å skryte i det norske samfunn, folk har lettere for å yttre seg når noe er negativt. Når så du sist en tråd her på forumet som blir opprettet kun med det formål å skryte av bilen? Det er svært sjeldent, men det betyr jo ikke at svært få er fornøyde med sin BMW. En ting er å forsvare det som står oss nær på ett følelsesmessig stadie, en annen ting er å forsvare det som står oss nær på ett faktabasert stadie. Feil og mangler skal frem for å advare andre, det er slikt vi har ett forum til. Men det er også veldig viktig å forholde seg til realiteten, og det er her jeg ofte er litt pirkete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 9, 2016 Forfatter Share Skrevet August 9, 2016 On 7.8.2016 at 2.06, Fredrik 90 skrev: Bilfabrikkene skal tjene mer penger og da går det ut over ting som byggekvalitet osv, det synes jeg er forbaska synd. Hadde forøvrig selv en 1993 Audi 100, en mørkgrønn 2,6 liter. Knallfin bil En sånn A6 hadde jeg også, min var en 2006 modell og jeg tror den sto mer på verksted enn hjemme i garasjen. Jeg var også utrolig fornøyd med min når den virket, men jeg skal innrømme at jeg kvittet meg med den ene og alene fordi jeg ikke turte å eie den lengere. Det er dessverre mer sosialt akseptert å klage enn å skryte i det norske samfunn, folk har lettere for å yttre seg når noe er negativt. Når så du sist en tråd her på forumet som blir opprettet kun med det formål å skryte av bilen? Det er svært sjeldent, men det betyr jo ikke at svært få er fornøyde med sin BMW. En ting er å forsvare det som står oss nær på ett følelsesmessig stadie, en annen ting er å forsvare det som står oss nær på ett faktabasert stadie. Feil og mangler skal frem for å advare andre, det er slikt vi har ett forum til. Men det er også veldig viktig å forholde seg til realiteten, og det er her jeg ofte er litt pirkete. Mener en nok samme sak i bunn og grun så ikke vits å gå videre på det. Her har vi et eget avsnitt av forum som er for skryt også, så en for det beste av begge deler (nice) Nå blir det fint å få bilen fra lakkering (tar litt stensprut på panser og fanger) samt få på en fin bakspoiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå