johndeer Skrevet Juli 30, 2016 Share Skrevet Juli 30, 2016 Min 2012 535xdt har fått luftlekasje på venstre belg. Bilen er 2011 ,importert så det er vel ingen hjelp å få av BMW Norge. Eg ser at dette er ein enkel sak å skifte sjølv men stemmer det at kompressor ikkje vil fylle opp belgene uten programering. Eg bur langt ifrå BMW Verksted så det vil skape problem formeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 31, 2016 Share Skrevet Juli 31, 2016 Belgen skal bli kunne fylt opp uten noe form for programering så lenge kompressoren fungerer, og alle slangene er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johndeer Skrevet Juli 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2016 Takk for svaret. Då er det bare å bestille belg. Er det belger som eg bør holde meg unna ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 31, 2016 Share Skrevet Juli 31, 2016 Du bør ihvertfall ikke bruke bilen med ødelagt belg, for da risikerer du at luftkompressoren skjærer seg. Pga lekkasjen i belgen vil kompressoren konstant forsøke å trykke opp belgen , men den er ikke berregnet på å kjøre så lenge, så det vil bli varmgang og så blir den ødelagt. Jeg ville bestillt original belg fra GS. Tror det er annet delenummer på den nye belg-designen (som ikke har samme svakhet enn den gamle). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Juli 31, 2016 Share Skrevet Juli 31, 2016 Hvis kompressorn ikke starter når du starter motor,må du låse/låse opp igjen og så starte på nytt. Måtte det når min belg nr2,mr høyre,havarerte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johndeer Skrevet Juli 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2016 Takk for tips. Daniel80 anbefaler GS men det blir nesten dobbel pris i forhold til airsuspension. Har hatt diverse BMW er over ein del år og synest vel at GS Bildeler har prisa seg ut. Er det bare min erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 31, 2016 Share Skrevet Juli 31, 2016 Si det til han (hos GS) på Telefonen og hør om han har noe å gå på iforhold til pris. Sjekk ihvertfall at du får det oppgraderte delenummeret på belgen du kjøper uansett, så du slipper å bytte igjen om få år Jeg har aldri brukt Airsuspension.no før, men hvis det er originaldeler og god service så er det jo kjempe bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Juli 31, 2016 Share Skrevet Juli 31, 2016 Kjøpte org på venstre for snart 3år siden,nr. var det samme som den gamle.Må sjekke ut om det er forandret senere. Kjøpte til høyre side fra Koed. Type Arnott/Continental som så mye mer solid ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johndeer Skrevet August 3, 2016 Forfatter Share Skrevet August 3, 2016 Bestilte på Koed,type Arnott.Hadde dei heime etter 2 døgn.Pris ca, 5200 med frakt. Skal bytte i morgo ,får håpe eg ikkje får nokre overraskelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Kånge. vær obs på de tynne luftslangene når du skal tre de ut av den gamle belgen. Må dra kon og mutter av slangen. Er egentlig best å kappe et snitt i plasten,det er lagd et spor i de nye for å unngå slikt. Forøvrig har ikke BMW lagd noe forsterkede utgaver av disse iflg merkeforhandler. Så da kan alt være bedre en de originale.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johndeer Skrevet August 4, 2016 Forfatter Share Skrevet August 4, 2016 Då er belger bytta.Kobla ikkje ut noko elektrisk. Stakk hol på belgen som var OK slik at eg bytta begge samtidig.Det var gummikappe rundt dei gamle ,men eg flytta ikkje desse over. Håpar at ikkje det var korttenkt. Måtte starte,stoppe og starte igjen for å få luft.Slapp bilen ned til normal høgde først inntil belgane var blåst opp. Takk for tipsa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå