Gå til innhold

Bytte luftbelg F11

johndeer
 Share

Anbefalte innlegg

Min 2012 535xdt har fått luftlekasje på venstre belg. Bilen er 2011 ,importert så det er vel ingen hjelp å få av BMW Norge.

Eg ser at dette er ein enkel sak å skifte sjølv men stemmer det at kompressor ikkje vil fylle opp belgene uten programering.

Eg bur langt ifrå BMW Verksted så det vil skape problem formeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ihvertfall ikke bruke bilen med ødelagt belg, for da risikerer du at luftkompressoren skjærer seg. Pga lekkasjen i belgen vil kompressoren konstant forsøke å trykke opp belgen , men den er ikke berregnet på å kjøre så lenge, så det vil bli varmgang og så blir den ødelagt.  Jeg ville bestillt original belg fra GS. Tror det er annet delenummer på den nye belg-designen (som ikke har samme svakhet enn den gamle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til han (hos GS) på Telefonen og hør om han har noe å gå på iforhold til pris. Sjekk ihvertfall at du får det oppgraderte delenummeret på belgen du kjøper uansett, så du slipper å bytte igjen om få år :) 
Jeg har aldri brukt Airsuspension.no før, men hvis det er originaldeler og god service så er det jo kjempe bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kånge. :-) vær obs på de tynne luftslangene når du skal tre de ut av den gamle belgen. Må dra kon og mutter av slangen. Er egentlig best å kappe et snitt i plasten,det er lagd et spor i de nye for å unngå slikt.

Forøvrig har ikke BMW lagd noe forsterkede utgaver av disse iflg merkeforhandler. Så da kan alt være bedre en de originale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er belger bytta.Kobla ikkje ut noko elektrisk. Stakk hol på belgen som var OK slik at eg bytta begge samtidig.Det var gummikappe rundt dei gamle ,men eg flytta ikkje desse over. Håpar at ikkje det var korttenkt.

Måtte starte,stoppe og starte igjen for å få luft.Slapp bilen ned til normal høgde først inntil belgane var blåst opp.

Takk for tipsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...