AmZ Skrevet August 2, 2016 Share Skrevet August 2, 2016 Hei. Er ganske ny her og er veldig glad i bmw. Sikkert som alle andre her. Har spurt litt rundt om folk har kjennskap til bmw x5 og ikke mange som greier å gi så gode svar. Det jeg lurer på iht x5 er om både foringer og luftfjærene er svake og må byttes "ofte" er det et kjent problem? Og hvordan er det med servicer på denne type bil? Er kostnaden så høy som alle sier eller er det levelig slik at man ikke blir drept av kona? Jeg kommer nok med flere spørsmål om det er noen kyndige/ erfaringsrike folk som kan svare minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Start gjerne med årsmodell/prisklasse du ser på. litt enklere da det er tre typer på markedet, e53/e70/f15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Om de er et kjent problem skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har en -08 E70 som jeg har hatt i to år fra 130k km til 175k km og jeg har ikke hatt problem med luftfjæring eller foringer enda. Jeg har dog byttet en foring pga av lyd, men den var ikke utslitt. Tror man må regne med litt slikt på tunge biler uansett hvilket merke man velger. Servicer kunne blitt kostbart tror jeg. Had sluttet å ta mine på verksted. Kan prøve å oppsummere det jeg har byttet utenom servicer kort: foring, 2 ganger bremseskiver bak (ja på 45k km jeg vet..), bremseskiver forran, klosser ved skivebytte, 1x foring, 1x speil pga varmefeil, glødekontroller, glødeplugger, bremsekraft forsterker, baklykt pga lekkasje, egr ventil, park sensor, auc sensor og fikset lekk AC anlegg. I tillegg til dette kommer servicer som bremsevæskeskift, oljeskift, veivhusvent filter, div filter som byttes på intervall + sikkert noe jeg har glemt. For min del har det ikke vært et spesielt kostbart bilhold, men det kunne nok fort kostet en del om jeg hadde lagt på verksted timer på dette. Jeg kjører også diagnose på den mer eller mindre hver måned og prøver å følge med/ta ting etterhvert så da blir det ikke så ille. AmZ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 7 timer siden, AmZ skrev: Hei. Er ganske ny her og er veldig glad i bmw. Sikkert som alle andre her. Har spurt litt rundt om folk har kjennskap til bmw x5 og ikke mange som greier å gi så gode svar. Det jeg lurer på iht x5 er om både foringer og luftfjærene er svake og må byttes "ofte" er det et kjent problem? Og hvordan er det med servicer på denne type bil? Er kostnaden så høy som alle sier eller er det levelig slik at man ikke blir drept av kona? Jeg kommer nok med flere spørsmål om det er noen kyndige/ erfaringsrike folk som kan svare I teorien så blir en tung stor og dyr bil, ikke blant de billigste å drifte. Det er et faktum er jeg redd. Men det trenger ikke bli slik heller. Men jo billigere og mer slitt bil, jo mer må man "påregne". Begynn med å fortelle om budsjett og hva du søker, så kan vi fortelle deg mer konkret hva du kan komme til å oppleve. Marius2002 og AmZ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AmZ Skrevet August 3, 2016 Forfatter Share Skrevet August 3, 2016 Tusen takk for svar. Har sett på 2011 modell for det er vel da facelift kom. Hvis jeg ikke tar feil. Tenkte også en max pris på rundt 500.000 kroner? Og jeg har hørt at man bør sjekke at foringer og luftfjæringene er byttet ut så slipper man den kostnaden på et tidlig stadium. Hva tenker du her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AmZ Skrevet August 3, 2016 Forfatter Share Skrevet August 3, 2016 12 timer siden, minim skrev: Om de er et kjent problem skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har en -08 E70 som jeg har hatt i to år fra 130k km til 175k km og jeg har ikke hatt problem med luftfjæring eller foringer enda. Jeg har dog byttet en foring pga av lyd, men den var ikke utslitt. Tror man må regne med litt slikt på tunge biler uansett hvilket merke man velger. Servicer kunne blitt kostbart tror jeg. Had sluttet å ta mine på verksted. Kan prøve å oppsummere det jeg har byttet utenom servicer kort: foring, 2 ganger bremseskiver bak (ja på 45k km jeg vet..), bremseskiver forran, klosser ved skivebytte, 1x foring, 1x speil pga varmefeil, glødekontroller, glødeplugger, bremsekraft forsterker, baklykt pga lekkasje, egr ventil, park sensor, auc sensor og fikset lekk AC anlegg. I tillegg til dette kommer servicer som bremsevæskeskift, oljeskift, veivhusvent filter, div filter som byttes på intervall + sikkert noe jeg har glemt. For min del har det ikke vært et spesielt kostbart bilhold, men det kunne nok fort kostet en del om jeg hadde lagt på verksted timer på dette. Jeg kjører også diagnose på den mer eller mindre hver måned og prøver å følge med/ta ting etterhvert så da blir det ikke så ille. Tusen takk for svar. Har sett på 2011 modell for det er vel da facelift kom. Hvis jeg ikke tar feil. Tenkte også en max pris på rundt 500.000 kroner? Og jeg har hørt at man bør sjekke at foringer og luftfjæringene er byttet ut så slipper man den kostnaden på et tidlig stadium. Hva tenker du her? Det jeg også lurer på er jo iht servicer på denne type bil. Hva koster det med de forskjellige servicene. Hva er forskjell på en typene? Nå er jeg nok helt grønn for dere men det er viktig for meg å vite alt dette. Jeg skal ha en x5 etterhvert og vil ikke kjøpe katta i sekken. Jeg kan mekke en del selv men de store tingene får jeg ikke fikset selv:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AmZ Skrevet August 3, 2016 Forfatter Share Skrevet August 3, 2016 12 timer siden, minim skrev: Om de er et kjent problem skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har en -08 E70 som jeg har hatt i to år fra 130k km til 175k km og jeg har ikke hatt problem med luftfjæring eller foringer enda. Jeg har dog byttet en foring pga av lyd, men den var ikke utslitt. Tror man må regne med litt slikt på tunge biler uansett hvilket merke man velger. Servicer kunne blitt kostbart tror jeg. Had sluttet å ta mine på verksted. Kan prøve å oppsummere det jeg har byttet utenom servicer kort: foring, 2 ganger bremseskiver bak (ja på 45k km jeg vet..), bremseskiver forran, klosser ved skivebytte, 1x foring, 1x speil pga varmefeil, glødekontroller, glødeplugger, bremsekraft forsterker, baklykt pga lekkasje, egr ventil, park sensor, auc sensor og fikset lekk AC anlegg. I tillegg til dette kommer servicer som bremsevæskeskift, oljeskift, veivhusvent filter, div filter som byttes på intervall + sikkert noe jeg har glemt. For min del har det ikke vært et spesielt kostbart bilhold, men det kunne nok fort kostet en del om jeg hadde lagt på verksted timer på dette. Jeg kjører også diagnose på den mer eller mindre hver måned og prøver å følge med/ta ting etterhvert så da blir det ikke så ille. Har sett på 2011 modell for det er vel da facelift kom. Hvis jeg ikke tar feil. Tenkte også en max pris på rundt 500.000 kroner? Og jeg har hørt at man bør sjekke at foringer og luftfjæringene er byttet ut så slipper man den kostnaden på et tidlig stadium. Hva tenker du her? Det jeg også lurer på er jo iht servicer på denne type bil. Hva koster det med de forskjellige servicene. Hva er forskjell på en typene? Nå er jeg nok helt grønn for dere men det er viktig for meg å vite alt dette. Jeg skal ha en x5 etterhvert og vil ikke kjøpe katta i sekken. Jeg kan mekke en del selv men de store tingene får jeg ikke fikset selv: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 LCI/Facelift på E70 kom i 2010, dette inkluderer den utmerkede ZF girkassen med 8 trinn, denne føles vesentlig piggere ut en preface med 6 trinn og 235hk (dieselen) For 500k får du litt å velge blant. Personlig er jeg veldig glad i X5 og i særdeleshet E70, på tross av det valgte jeg en F25, pga den er mer moderne, ser nyere ut og er fornuftigere å drifte ifht kostnader og vedlikehold. Så er ikke plassen vesentlig mindre i denne kontra E70. AmZ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AmZ Skrevet August 4, 2016 Forfatter Share Skrevet August 4, 2016 3 timer siden, Ron Jeremy skrev: LCI/Facelift på E70 kom i 2010, dette inkluderer den utmerkede ZF girkassen med 8 trinn, denne føles vesentlig piggere ut en preface med 6 trinn og 235hk (dieselen) For 500k får du litt å velge blant. Personlig er jeg veldig glad i X5 og i særdeleshet E70, på tross av det valgte jeg en F25, pga den er mer moderne, ser nyere ut og er fornuftigere å drifte ifht kostnader og vedlikehold. Så er ikke plassen vesentlig mindre i denne kontra E70. Har du bilde av din F25 og bilde av E70. Jeg er ikke sikker på forskjellen her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 Ville heller sammenlignet F15 siden å sammenligne X3 (F25) og X5 er som å sammenligne epler og pærer. Utseende er en ting, men det andre forskjeller også. Her har du bilder av F15 og E70 http://www.caradvice.com.au/346733/bmw-x5-old-v-new-comparison-second-generation-e70-v-third-generation-f15/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 4 timer siden, minim skrev: Ville heller sammenlignet F15 siden å sammenligne X3 (F25) og X5 er som å sammenligne epler og pærer. Utseende er en ting, men det andre forskjeller også. Her har du bilder av F15 og E70 http://www.caradvice.com.au/346733/bmw-x5-old-v-new-comparison-second-generation-e70-v-third-generation-f15/ Siden når kostet F15 500k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 Det sa jeg aldri noe om, men trådstarter spør jo om X5 så derfor svarte jeg slik.. Det er jo mye andre bra biler vi kan foreslå også. Det er f.eks bra med plass i F10 også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå