Jørgen Nieuwenhuizen Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 hei har noen her erfaring med bytte av motor fra 2.0l til 2.8l, hva må eventuelt gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 om det er lik årsmodell, så er dette plug and play. ecu mo kodes til ews, eller du koder vekk ews. hva bil og motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Nieuwenhuizen Skrevet August 3, 2016 Forfatter Share Skrevet August 3, 2016 e39 98 har eg nå, har sett en motor på årsmodell 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Du må sjekke motorkodene, begge bør være enten M52 eller M52TU, bytte mellom TU og ikke TU er mye mer stress. Om du skulle godkjenne så får du heller ikke godkjent en M52 i en bil som hadde M52TU. Eksosen må/bør vel byttes, samt ordne det med hjerne/ews. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Skal du godkjenne det så må bremser foran og bak også byttes, om jeg husker riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Nieuwenhuizen Skrevet August 4, 2016 Forfatter Share Skrevet August 4, 2016 2 timer siden, Gabz skrev: Skal du godkjenne det så må bremser foran og bak også byttes, om jeg husker riktig. greie, men kan bruke samme girkasse vell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 Nei, ville byttet til 2.8-kassa om jeg var deg, tror 2.0-kassa kan ryke ved hard bruk med den motoren.. 2.8-kassa er vel den som brukes i M3 også, så den tåler litt mer. Motor, gir og bremser bak så skal alt gå bra Og som nevnt ews og det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 Om det er automat så har E36 hatt 5hp18 over hele fjøla, fra 320 til 328, samt i amerikansk m3 som hadde 240hk. E39 har vel enten 5hp18 eller 5hp19, så jeg tror ikke det er mye vits å bytte da kassene er antaglivis like. Manuell vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Nieuwenhuizen Skrevet August 4, 2016 Forfatter Share Skrevet August 4, 2016 jeg har manuel men da skifte jeg girkasse bare for sikkerhet skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå