stig. Skrevet August 9, 2016 Share Skrevet August 9, 2016 (endret) har en 99mod e39 touring, å der sliter jeg virkelig med at den er dårlig på å ta inn radio signaler, antenne er på plass etc. men den har lett for og dette ut helt å forsåvidt skurre litt, rimelig håpløst noe som ofte resulterer i at jeg gir f@@@ i å ha den på i det hele tatt. har noen verdt borti dette før ? har vel hørt litt om do forsterker modul greier som skal være en svakhet på disse. vurderer sterkt og kjøpe annen ramme med adapter osv for å få i vanlig 1din spiller med usb og aux, men litt usikker på hva jeg kan bruke da det var div forskjellige til e39 fikk jeg intrykk av sjekket min ustyrsliste , å der sto det vertfall 666 RADIO BMW BUSINESS CD Endret August 9, 2016 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 9, 2016 Share Skrevet August 9, 2016 Kjøp annen spiller du, da får du mye mer kraft til høyttalerne og dermed bedre lyd også Var ganske sensitiv min og, mye dårlige signaler. Har en overgangskabel til overs du kan kjøpe. Så mangler du bare en 1DIN-ramme, som du får kjøpt så å si overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 9, 2016 Forfatter Share Skrevet August 9, 2016 (endret) 22 minutter siden, Gabz skrev: Kjøp annen spiller du, da får du mye mer kraft til høyttalerne og dermed bedre lyd også Var ganske sensitiv min og, mye dårlige signaler. Har en overgangskabel til overs du kan kjøpe. Så mangler du bare en 1DIN-ramme, som du får kjøpt så å si overalt. det plager meg skikkelig faktisk, ser ut som det er en smal sak og bytte, men det er ikke noe problem og bytte fra business MID cd spiller og bare ha en vanlig 1din med ramme og adapter? har du "komplett kabelsett" ? tror jeg må ta ut spilleren min og se om jeg har runde eller flate stikkere inn til spilleren vertfall, Endret August 9, 2016 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 9, 2016 Share Skrevet August 9, 2016 Veldig kjapp sak, ja Dra ut volumknotten og bak den sitter det en torx-skrue som du vrir halvveis rundt, så popper spilleren ut. Bak er det en ramme med plass til 1DIN. Så trenger du en lignende slik kabel (som jeg har liggende) mellom bilens originale kabel og standard ISO på spilleren. Også trenger du bare en sånn liten plugg mellom radiokabelen og radioinngangen på spilleren, men de koster 30-40kr på Biltema Så klipser du inn en slik, så er det bare å dytte inn spilleren. Og da er du på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet August 9, 2016 Share Skrevet August 9, 2016 Hvor er du lokalisert? Jeg holder til i Follo. Du kan få radioen og kablene jeg nettopp tok ut av min Z3 og prøve med det hvis du vil? Enheten er Sony Xploded og jeg har kablene for å koble til dette til "runde" stikkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 9, 2016 Forfatter Share Skrevet August 9, 2016 28 minutter siden, Gabz skrev: Veldig kjapp sak, ja Dra ut volumknotten og bak den sitter det en torx-skrue som du vrir halvveis rundt, så popper spilleren ut. Bak er det en ramme med plass til 1DIN. Så trenger du en lignende slik kabel (som jeg har liggende) mellom bilens originale kabel og standard ISO på spilleren. Også trenger du bare en sånn liten plugg mellom radiokabelen og radioinngangen på spilleren, men de koster 30-40kr på Biltema Så klipser du inn en slik, så er det bare å dytte inn spilleren. Og da er du på plass! 27 minutter siden, fxslin skrev: Hvor er du lokalisert? Jeg holder til i Follo. Du kan få radioen og kablene jeg nettopp tok ut av min Z3 og prøve med det hvis du vil? Enheten er Sony Xploded og jeg har kablene for å koble til dette til "runde" stikkere. Gardemoen Takker så mye for svar fra begge to, jeg skal dra ut spilleren min å se først så kommer jeg tilbake (da kan operasjon "mæke og klikke pga jeg hater interiør og klips å duppedingser" begynne ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 9, 2016 Forfatter Share Skrevet August 9, 2016 (endret) Er vertfall sånn jævelskapet ser ut... men kommuniserer den med mye annet i bilen ? tenkte så hvis jeg fjerner den at det ikke er noe vesentlig jeg kommer til og miste, serjo jeg har tre knapper der og, audio trenger jeg ikke , å ikke tlf forsåvidt heller bc veit jeg ikke hva er men sikkert ikke sånn voldsomt viktig. Endret August 9, 2016 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet August 9, 2016 Share Skrevet August 9, 2016 Slik så det i min E53 (X5) også, dette er en 2 del business enhet (CD + radio/bc enhet). Da vil ikke den sony enheten jeg tilbød deg funke Du trenger en 2 din enhet for å få det til å passe bra og se bra ut. Du vil miste BC delen hvis du går denne veien. Men det er mulig å koble opp den nederste delen (for å bevare BC) inn i hanskerommet på E53, det går sikkert hos deg også. Jeg skrev en liten innlegg om min løsning her: Det er ikke vanskelig å sette dette inn, men krever at du har sjekket litt på forhånd. Slik at du får riktige overganger og kabler til systemet i din bil (f.eks om du har DSP eller ikke). Har en kompis som har gjort dette i sin e39 og det funker bra. PS: hvis du går denne veien og kjøper en android enhet slik jeg har gjort. Pass på ta en av de nye som støtter DAB+ og har nyeste chipset (f.eks jouying har det). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 9, 2016 Forfatter Share Skrevet August 9, 2016 hva er den BC knappen til ? har aldri testa den jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet August 9, 2016 Share Skrevet August 9, 2016 (endret) BC er Board Computer som gir deg tilgang til f.eks gj.snitt fart, drivstoff forbruk osv på selve radio enheten. Du har nok en tilsvarende på ventsre side av rattet som gir deg lignende logikk i dashboard displayet. Jeg har ikke savnet det når jeg tok ut min, selv om det er ganske intersant informasjon på f.eks langtur. Endret August 9, 2016 av fxslin typos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 9, 2016 Forfatter Share Skrevet August 9, 2016 Jeg måler kun snitt på antall mil å hva jeg fyller, å gjennomsnittsfart bryr jeg meg pent lite om skal få pelt ut spilleren/radioen å sett åssen poler jeg har bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå