Gå til innhold

Problemer med høydejustering av frontlys E90

Elektro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 2009mod 318 E91 stv touring hvor frontlyktene peker nedover (Halogen ikke Xenon) De er prøvd å høyderegulere på bilverksted, men spretter ned igjen av seg selv når man skrur de opp til et vist punkt. Har fått beskjed om at frontlyktene er defekte og må byttes. Jeg er ikke spesielt bilkyndig, men det høres ikke spesielt troverdig ut. Er det ikke automatisk høydejustering på disse lyktene? kan det være nivåregulatoren som er defekt? Det kommer ingen feilkoder opp i navigasjonsdisplayet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres nok ut som det er defekt nivåsensorer, siden lyset "detter" ned igjen. 

Det er jo også 1 sensor på for og bak aksling og når begge lyktene oppfører seg likt er det verdt å sjekke disse.

De du skal se etter ser slikt ut:

images.jpg

På armen henger det en metallstang.

Få en til og starte bilen og sett på nær lys, da skal man se/høre at sensorene går. Man skal også se at staget beveger seg.

Jeg har aldri i mitt liv hørt om at verksteds folk sjekker dette. De konkluderer bare med "defekt frontlykt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar!

Så nærmere på det i dag. Ved å vri på den manuelle 0-3 bryteren klarer jeg å justere venstre frontlykt noe opp og ned, men den høyre lykta rører seg ikke i det hele tatt. Reflektoren virker også noe løs i den venstre lykta, men i høyre lykta sitter reflektoren bom fast og er forskyvet litt i førhold til angel eyesene. Når jeg skrur på justeringskruene på lykta nå flytter ikke reflektoren seg i det hele tatt.  Noen som har en DIY på hvordan lyktene på denne bilen demonteres? Finner det selvfølgelig ut selv, men greit å slippe å knote :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...