Gå til innhold

Generell info om E60/E61 520d facelift.


ESER
 Share

Anbefalte innlegg

Det er et problem mange biler sliter med, ikke bare E61 :)
Ledninger må bøyes og dras når en bakluke går opp. På E61 er det veldig lett å fikse, tar en kveld å lodde det som er skadet.

Det finnes og komplette kit fra BMW som man får billig på eBay. I hovedsak er det ned med takhøyttalere og av med deksler til hengsler pluss innertrekk til bakluke om du er uheldig. På de jeg har tatt så tok vi mye ekstra tape og krympestrømper på de utsatte stedene + la på litt isopor rundt den kanten de ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det el-nettet koster vel skjorta? Ser enkelte skriver at nytt ledningsnett er forsterket, stemmer det? 

Lurer fremdeles på hvordan man finner ut med 100% sikkerhet hva hele motorkoden er, da jeg rett og slett ikke skjønte tipset lenger opp her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ESER skrev:

Ja, men det el-nettet koster vel skjorta? Ser enkelte skriver at nytt ledningsnett er forsterket, stemmer det? 

Lurer fremdeles på hvordan man finner ut med 100% sikkerhet hva hele motorkoden er, da jeg rett og slett ikke skjønte tipset lenger opp her.. 

Jeg kjøpte dette rep settet.

http://www.sencom-kabeltechnik.de/shop#!/SenCom-Kabelbaum-Reparatursatz-BMW-E61-Heckklappe-komplett-links+rechts+Antennenleitung/p/52761363/category=10569699

Inneholder kabler for begge sider, inkludert Coax antennekabler, og ny spylervæskeslange. Jeg brukte 16 timer på jobben fra A til Å. Ledningene i dette settet er av en HELT annen kvalitet enn det originale. På sencom-settet er det mye mindre kordeller og myke silikonledninger istedet for de grove, harde originale. 

Jeg synes jobben var forholdsvis plundrete, men det er vel også derfor BMW skal ha 15.000 for jobben sist jeg spurte. Hvis du først begynner på jobben, så ikke fall for fristelsen å bytte bare det som "ser dårlig ut" Ta rubbel og bit, og sov godt om natten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...