Gå til innhold

Fikset

Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

Har en bil med ettermontert elektrisk rattstamme og nye typen multifunksjonsratt. Men hverken lys eller visker hendelen Virker som det skal. Vet at kontakta til el justeringa ikke er koblet til men

den har jeg kjøpt. Men det har vel ikke noe

sammenheng med resten tror

jeg. Noen som kan fikse dette mot

betaling?

92471575

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindusvisker hendelen virker kun når man drar den imot seg, å lys hendelen er helt mongo hehe for å få på fjernlys må man dytte spaken fram å trykke på knappen på enden. Å for å
Blinke må man også
Dytte den Fram. Men uansett om man blinker til høyre eller venstre så blinker det kun til høyre...

hva skjer her? Er det noe rele som kan ha klikka? Virker jo som det er koblet helt feil men ser ingen grunn til at dette skal være koblet om  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet nytt relé Idag til viskerene uten hell... En på jobben som har

jobbet på bmw tidligere mente det kunne være hendelene som har

klikka så skal prøve å få taki noen andre å prøve

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som må kodes da når det er ettermontert?  GM3 (high) modul styrer bl.a sentrallås, vindusviskere, servotronic, blink når en låser bilen og sikkert masse annet.

Jeg bytta nettopp GM3 high modul til en brukt som jeg ikke har fått koda enda og nå har jeg mista regnsensor, har kun intervall, sentrallåsen låser hele bilen idet jeg begynner å kjøre, et blink i blinklysa når jeg låser. Dette er funksjoner jeg har både fått og mista fra den gamle gm3 modulen.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29. august 2016 at 21.43, Hpi skrev:

Det er ikke noe som må kodes da når det er ettermontert?  GM3 (high) modul styrer bl.a sentrallås, vindusviskere, servotronic, blink når en låser bilen og sikkert masse annet.

Jeg bytta nettopp GM3 high modul til en brukt som jeg ikke har fått koda enda og nå har jeg mista regnsensor, har kun intervall, sentrallåsen låser hele bilen idet jeg begynner å kjøre, et blink i blinklysa når jeg låser. Dette er funksjoner jeg har både fått og mista fra den gamle gm3 modulen.

Prøvde nye hendler fra huggeren Idag men var akkurat likt... Men så nevnte en av mekanikerene på jobben at kanskje noen hadde koblet feil i kontaktene innpå hendlene... Å heldigvis hadde di klippet av kontaktene på huggeren så jeg fikk med kontaktene... Så åpnet di, samt di på bilen. Da så jeg raskt at dette var Heeelt feil koblet. Så tok ut alle

ledningene å koblet likt som di fra huggern så nå virker alt riktig utenom blinklys til venstre. Uansett hvem

vei jeg prøver blinke så blinker det til høyre. Men la merke til at på kontakta på bilen er det 6 ledninger , mens inni hendelen og hendelen fra huggeren er det bare 4 pinner. Begge er fra etter skille i 98/99... Så lurer kanskje på om jeg skulle hatt en hendel fra før dette? Noen som vet om di har 6 pinner/kontakter inne i kontakta?

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet feilen. Er skille 3/99 på hendlene å tydeligvis noe annet som styrer strøm. Jeg har mest sannsynlig nytt ledningsnett men gammel hendel. 6 ledninger på bilen mens bare 4 stikk inni hendelen. Så får bare strøm til en av sidene på blinklysa. Men skjønner ikke hvordan dette kan funke på

en i det heletatt når man kun har en utgang til blink... Var det kanskje noe rele eller no som styrte før? For bryteren gir strøm til samme ledning uansett om man tar hendelen opp eller ned. Skal bestille ny hendel Idag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, RF91 skrev:

Har ikkje fått med meg denne før no (ikkje at eg hadde hatt ein skit å bidratt med, men :P), men kudos for at du har gidda å forklart løysinga på problemet :) Det er det få som gidda å gjera når dei spør om råd på internetten :)

Skulle bare mangle!! Hehe ikke ofte dette problemet dukker opp sikkert men hehe for denne bilen er egentlig 98 modell med da gammel type ledningsnett men er byttet til nyere med mere utstyr osv men forrige eier hadde ikke byttet hendlene osv så

ting virket ikke som det skulle. Siden bilen hadde 6 ledninger mens kontakten i hendelen bare 4 så måtte ha facelift hendel med 6 pinner for at alt skulle virke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...