Gå til innhold

Støvete frontlykter - BMW F10 (med bilder)

BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lagt merke til at begge frontlyktene mine er full av støv på innsiden av glasset. Er dette normalt på disse bilene eller er det noe som kommer ettersom bilen blir eldre?

Er det noe som bør tas på garanti eller må jeg leve med det?

Det er ganske merkbart, da det er to stk som har påpekt det på bilen min. 

20160903_180932616_iOS.jpg

20160903_180949856_iOS.jpg

20160903_181012427_iOS.jpg

20160903_181018430_iOS.jpg

Endret av BimmerFan!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det er på innsiden? Det så mistenkelig likt ut som på mine biler og der var det fra utsiden. Se denne posten med før/etter bilder. Jeg tok aldri bilder med lyset på slik som du har gjort, men det så mistenkelig likt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Joakim Fjerdingøy skrev:

Har det kommet helt plutselig? Eller gradivis over lengre tid?

Hei! Det har kommet gradvis over lengre tid. Det virker som det er på innsiden av glasset det støvet har lagt seg. 

Har aldri hatt det på tidligere biler jeg har hatt, ihvertfall ikke i så stor grad som denne her.

58 minutter siden, minim skrev:

Er du helt sikker på at det er på innsiden? Det så mistenkelig likt ut som på mine biler og der var det fra utsiden. Se denne posten med før/etter bilder. Jeg tok aldri bilder med lyset på slik som du har gjort, men det så mistenkelig likt ut. 

Hei!

Jeg er ikke sikker på om det er på innsiden, men når jeg drar fingeren over overflaten så kjennes den ikke ru/ruglete ut. Det ser også ut som at det er på innsiden støvet har lagt seg. 

Det ser ganske likt ut som på din bil. Jobben du gjorde var jo helt super :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Nei, dette er steinsprut og normal slitasje.

Skjønner, da må jeg vel polere de opp. 

1 time siden, sandersander skrev:

Hvor bor du? Tok meg 4 minutter å polere over lyktene på en Honda som ikke gikk gjennom EU pga. matte frontlykter. Helt sikkert noen som kan hjelpe deg med dette om du ikke har skikkelig poleringsmaskin selv.

Jeg tenker å kjøpe Meguiars Headlight restoration kit, som inneholder en pad som man kobler til borremaskin og med pads som man sliper lyktene med. Håper bare jeg får det til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er ikke så vanskelig nei. Mine var såpass slitt at det ikke holdt å bare polere ned litt så jeg gikk på med sandpapir først og mattet helt ned. Skulle jeg gjort det igjen så hadde jeg uten tvil demontert lyktene for å komme bra til. Jeg brukte mye mer enn 4 minutter på jobben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, minim skrev:

Jobben er ikke så vanskelig nei. Mine var såpass slitt at det ikke holdt å bare polere ned litt så jeg gikk på med sandpapir først og mattet helt ned. Skulle jeg gjort det igjen så hadde jeg uten tvil demontert lyktene for å komme bra til. Jeg brukte mye mer enn 4 minutter på jobben :D

Lyktene dine så i mine øyne strøkene ut etter jobben du utførte :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg ser aller mest ut som slitasje på utsiden av glasset. Har noe slik  slitasje selv som jeg med tiden vil få våtslipt bort. Men støv kan komme inn i lykten også, med det er svært sjelden og kun hvis lykta har vært åpnet på ett eller annet vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...