Daniel Hovden Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Hei, har nå kommet frem til at jeg vil fjerne hele EGR ventilen på min 04 530d. Så kommer spørsmålet, noen som har en guide eller tips evt DIY til hvordan man fjerner hele greia? Ser jo veldig trangt ut så hadde vært greit med noen pekepinner. (Har Bestilt EGR Bypass ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Om du fjerner egr så får du feilmelding på det. Da stopper også dpf regenerering, ikke bra. Ellers er det meget enkelt å fjerne egr. Start med å fjerne deksel over motor, resten er planke kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoovden Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Har fjernet EGR i ECUen, så det er ikke noe problem tenkte kanskje bare at det fantes noen form for bildetråd e.l av folk som hadde gjort det før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoovden Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Grunnen til jeg vil fjerne den er for jeg har fått en skikkelig kvinelyd i motoren, som er turtallsfølgende, og plutselig slutter den bare og kommer på igjen som den føler for. akkurat som et spjeld som åpner eller lukker seg, kommer eksos ut av fronten i motorrommet når jeg starter den, lukter eksos i klimaanlegget, så er enten EGR, Turbo eller Manifold tror jeg, men starter med den delen som er billigst og grei og fjerne uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Ikke noe problem å fjerne det, men du trenger jo noen nye deler. Du må tette hullet i manifoilen og tette slangene som inneholder kjøleveske som går til eksoskjøleren og du må erstatte hele det "røret" der selve ERG ventilen står. Jeg har fjernet hele ERG systemet på min 118d. Kjøpte et kit med alle delene av TRF Racing her på forumet. Hoovden og TRF reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 9, 2016 Share Skrevet September 9, 2016 Fant et bilde av hva du bør ha. Dette er bilder til E87 118d 06 model. Og bilde av hvordan ERG ventilen "sperrer" for luften i forhold til det nye "røret" man setter inn der luften har fri bane rett igjennom. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå