e30_joakim Skrevet September 16, 2016 Share Skrevet September 16, 2016 Hei, var i dag på diagnose hos TK bil i Fredrikstad. kjøpte en E61 om lørdagen , 3 timer unna hjembyen , og når jeg kom hjem begynte motorlampen å lyse.....lampen har kommet og gått. Diagnosen viste spjeldet på innsuget.. Km stand er 151000 , hva er sjangsen for at egr har begynt å tette innsuget og sjeldet før innsuget begynner å bli tett / går "tråkt" hva er sjangsen for at spjeldet er ødelagt ? når den fungerer som den skal , også plutselig kommer det feilkode , også forsvinner feilkoden å alt er som det skal igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 16, 2016 Share Skrevet September 16, 2016 Det tar ca 1 minutt å plukke av innsugsslange og titte inn. Normalt er det feil på spjeldet, uten at dette er relatert til EGR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 16, 2016 Forfatter Share Skrevet September 16, 2016 Det stemmer , skal ta av men midt i arbeids tiden når jeg var på diagnose så gjorde vi ikke det. har du vært borti dette med feil på spjeldet på disse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 16, 2016 Share Skrevet September 16, 2016 Absolutt en kjent feil med spjeldet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 19, 2016 Forfatter Share Skrevet September 19, 2016 får prøve med nytt spjeld da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 20, 2016 Forfatter Share Skrevet September 20, 2016 Vedlagt ligger pristilbud får å fikse feilen .. EGR er feilen melder TK bil. Tilbud_7105.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 UTifra hva TK bil sier, så er spjeldet OK, men det er for mye koks i EGR ventilen som gjør at den ikke fungerer skikkelig. Isåfall kan du jo selv ta denne jobben uten problemer for vesentlig mindre penger. Del fra koed.no: http://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/11_3869/1/50125?steering=L&transmission=N&productiondate=20071000 Men det kan vel være andre ting som er feil, da for lite luft via EGR kan også tyde på lekkasje en plass om jeg forstår slikt riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 20, 2016 Forfatter Share Skrevet September 20, 2016 Takk skal prøve å rense dette selv først. gjorde samme jobb på e46 og e39 med diesel.. denne kjøpte jeg av forhandler , 3,5 time unna. Sendt tilbudet over til han men han sier at jeg må komme til stedet bilen er kjøpt. får da skulle han fikse det. fikk forslag om kontakt betaling , litt mindre enn pristilbudet også fikse feilen selv. ingen anntydning til lekkasje, men om bilen har stått lenge nevnte TK bil , så kan koksingen i innsuget blitt være , da den har stått i 1,5 mnd før jeg kjøpte den. km stand , 150 000 - kan vært brukt til småkjøring denne utenat jeg vet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 Men som trf sa lenger opp, det er svært enkelt å se om det er koks problem i innsuget. Bare ta av den største slangen og se. Men en motor kan ikke kokse av å stå i ro. Den må være i bruk. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 22, 2016 Forfatter Share Skrevet September 22, 2016 tok av innsuget og vasket det , vasket egr ventil og gasspjeld. ingen feilkode pr nå, var mye koksing inni der.. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 26, 2016 Forfatter Share Skrevet September 26, 2016 kjørte 4 dager , også kom feilkoden opp igjen jeg renset kun innsuget , gasspjeld og sensor på innsuget , pluss et metal rør fra blokka og opp i innsuget. foran på motoren har jeg ikke renset noe , det sitter jo noe der også ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 27, 2016 Forfatter Share Skrevet September 27, 2016 Ny EGR innkjøpt , da den gamle virka "treig" lampe vekk nå .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå