e30_joakim Skrevet September 16, 2016 Skrevet September 16, 2016 Hei, var i dag på diagnose hos TK bil i Fredrikstad. kjøpte en E61 om lørdagen , 3 timer unna hjembyen , og når jeg kom hjem begynte motorlampen å lyse.....lampen har kommet og gått. Diagnosen viste spjeldet på innsuget.. Km stand er 151000 , hva er sjangsen for at egr har begynt å tette innsuget og sjeldet før innsuget begynner å bli tett / går "tråkt" hva er sjangsen for at spjeldet er ødelagt ? når den fungerer som den skal , også plutselig kommer det feilkode , også forsvinner feilkoden å alt er som det skal igjen..
TRF Skrevet September 16, 2016 Skrevet September 16, 2016 Det tar ca 1 minutt å plukke av innsugsslange og titte inn. Normalt er det feil på spjeldet, uten at dette er relatert til EGR.
e30_joakim Skrevet September 16, 2016 Forfatter Skrevet September 16, 2016 Det stemmer , skal ta av men midt i arbeids tiden når jeg var på diagnose så gjorde vi ikke det. har du vært borti dette med feil på spjeldet på disse ?
e30_joakim Skrevet September 19, 2016 Forfatter Skrevet September 19, 2016 får prøve med nytt spjeld da
e30_joakim Skrevet September 20, 2016 Forfatter Skrevet September 20, 2016 Vedlagt ligger pristilbud får å fikse feilen .. EGR er feilen melder TK bil. Tilbud_7105.pdf
Otis Skrevet September 20, 2016 Skrevet September 20, 2016 UTifra hva TK bil sier, så er spjeldet OK, men det er for mye koks i EGR ventilen som gjør at den ikke fungerer skikkelig. Isåfall kan du jo selv ta denne jobben uten problemer for vesentlig mindre penger. Del fra koed.no: http://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/11_3869/1/50125?steering=L&transmission=N&productiondate=20071000 Men det kan vel være andre ting som er feil, da for lite luft via EGR kan også tyde på lekkasje en plass om jeg forstår slikt riktig.
e30_joakim Skrevet September 20, 2016 Forfatter Skrevet September 20, 2016 Takk skal prøve å rense dette selv først. gjorde samme jobb på e46 og e39 med diesel.. denne kjøpte jeg av forhandler , 3,5 time unna. Sendt tilbudet over til han men han sier at jeg må komme til stedet bilen er kjøpt. får da skulle han fikse det. fikk forslag om kontakt betaling , litt mindre enn pristilbudet også fikse feilen selv. ingen anntydning til lekkasje, men om bilen har stått lenge nevnte TK bil , så kan koksingen i innsuget blitt være , da den har stått i 1,5 mnd før jeg kjøpte den. km stand , 150 000 - kan vært brukt til småkjøring denne utenat jeg vet det
Otis Skrevet September 20, 2016 Skrevet September 20, 2016 Men som trf sa lenger opp, det er svært enkelt å se om det er koks problem i innsuget. Bare ta av den største slangen og se. Men en motor kan ikke kokse av å stå i ro. Den må være i bruk. Maxmek reagerte på dette 1
e30_joakim Skrevet September 22, 2016 Forfatter Skrevet September 22, 2016 tok av innsuget og vasket det , vasket egr ventil og gasspjeld. ingen feilkode pr nå, var mye koksing inni der.. Otis reagerte på dette 1
e30_joakim Skrevet September 26, 2016 Forfatter Skrevet September 26, 2016 kjørte 4 dager , også kom feilkoden opp igjen jeg renset kun innsuget , gasspjeld og sensor på innsuget , pluss et metal rør fra blokka og opp i innsuget. foran på motoren har jeg ikke renset noe , det sitter jo noe der også ?
e30_joakim Skrevet September 27, 2016 Forfatter Skrevet September 27, 2016 Ny EGR innkjøpt , da den gamle virka "treig" lampe vekk nå ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå