Gå til innhold

E61 520d 09 modell - EGR shit

e30_joakim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

var i dag på diagnose hos TK bil i Fredrikstad. kjøpte en E61 om lørdagen , 3 timer unna hjembyen , og når jeg kom hjem begynte motorlampen å lyse.....lampen har kommet og gått. 

Diagnosen viste spjeldet på innsuget..

Km stand er 151000 , hva er sjangsen for at egr har begynt å tette innsuget og sjeldet før innsuget begynner å bli tett / går "tråkt"

hva er sjangsen for at spjeldet er ødelagt ? når den fungerer som den skal , også plutselig kommer det feilkode , også forsvinner feilkoden å alt er som det skal igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTifra hva TK bil sier, så er spjeldet OK, men det er for mye koks i EGR ventilen som gjør at den ikke fungerer skikkelig. Isåfall kan du jo selv ta denne jobben uten problemer for vesentlig mindre penger.

Del fra koed.no: http://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/11_3869/1/50125?steering=L&transmission=N&productiondate=20071000

Men det kan vel være andre ting som er feil, da for lite luft via EGR kan også tyde på lekkasje en plass om jeg forstår slikt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) skal prøve å rense dette selv først.

gjorde samme jobb på e46 og e39 med diesel.. denne kjøpte jeg av forhandler , 3,5 time unna. Sendt tilbudet over til han men han sier at jeg må komme til stedet bilen er kjøpt. får da skulle han fikse det. 

fikk forslag om kontakt betaling , litt mindre enn pristilbudet også fikse feilen selv. 

ingen anntydning til lekkasje, men om bilen har stått lenge nevnte TK bil , så kan koksingen i innsuget blitt være , da den har stått i 1,5 mnd før jeg kjøpte den. 

km stand , 150 000 - kan vært brukt til småkjøring denne utenat jeg vet det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...