Eigil Kongshavn Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 Hei. Driver å bytte turbo på kjæresten sin e91. Har følgt en guide som jeg fant på google og den har funket veldig bra til nå men han skriver at jeg bør ta ut dieselpumpe releet og koble av returlinja fra turboen for å så "starte" bilen for å sjekke at oljen sirkulerer. Er dette nødvendig? Eller normalt? Blir jo et hekkan med søl om en må gjøre dette 😂 eventuelt om noen her har forslag hvordan gjøre det uten å få olje på hele seg? 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 (endret) Det hørtes overkill ut. Det vanlige er vel å fylle litt olje ned i tilførsel på turbo slik at den smører umiddelbart ved oppstart og ikke går tørr de første sekundene . Slik har ihvertfall jeg gjort det med suksess. Nå det er sagt så er det også anbefalt å bytte olje tilførselsslange samtidig med turbo pga det kan kokse seg inni slangen som kan blokkere for olja. Dette er vel spesielt ved lange oljeskiftintervaller. Dette kan jeg tenke meg kan være årsaken til å sjekke oljeflow fysisk ved å ta av returslange. Jeg bytta både tilførsel og retur da jeg bytta turboen. Endret September 30, 2016 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 (endret) På min gamle saab turbo så fyllte vi olje i turboen til det rannt ut returen...skal være nok egentlig, men vi monterte turboen, tok sikringent til bensinpumpa og tenningen og kjørte den noen runder på starteren også for å få opp oljetrykket før vi startet bieln. Om det var nødvendig...kanskje ikke...men det tok oss 2 min ekstra, så hvorfor gamble.. Hadde ikke koblet av returen...hadde kjørt motoren noen runder på starteren (med dieselpumpa størmmløs) for å få opp oljetrykket.. Endret Oktober 2, 2016 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet Oktober 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2016 Takk for svar får prøve å ta litt olje inn i tur slangen og håpe det er bra nokk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå