Gå til innhold

Bytting av turbo

Eigil Kongshavn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Driver å bytte turbo på kjæresten sin e91. 

Har følgt en guide som jeg fant på google og den har funket veldig bra til nå men han skriver at jeg bør ta ut dieselpumpe releet og koble av returlinja fra turboen for å så "starte" bilen for å sjekke at oljen sirkulerer.

Er dette nødvendig? Eller normalt? Blir jo et hekkan med søl om en må gjøre dette 😂 eventuelt om noen her har forslag hvordan gjøre det uten å få olje på hele seg? 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes overkill ut. Det vanlige er vel å fylle litt olje ned i tilførsel på turbo slik at den smører umiddelbart ved oppstart og ikke går tørr de første sekundene . Slik har ihvertfall jeg gjort det med suksess.

Nå det er sagt så er det også anbefalt å bytte olje tilførselsslange samtidig med turbo pga det kan kokse seg inni slangen som kan blokkere for olja. Dette er vel spesielt ved lange oljeskiftintervaller. Dette kan jeg tenke meg kan være årsaken til å sjekke oljeflow fysisk ved å ta av returslange. Jeg bytta både tilførsel og retur da jeg bytta turboen.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle saab turbo så fyllte vi olje i turboen til det rannt ut returen...skal være nok egentlig, men vi monterte turboen, tok sikringent til bensinpumpa og tenningen og kjørte den noen runder på starteren også for å få opp oljetrykket før vi startet bieln. Om det var nødvendig...kanskje ikke...men det tok oss 2 min ekstra, så hvorfor gamble..

Hadde ikke koblet av returen...hadde kjørt motoren noen runder på starteren (med dieselpumpa størmmløs) for å få opp oljetrykket..

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...