alexpallex Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 første tråden min her inne, har prøvd og google meg frem til hva som kan være feil med bmw 525 2004 min, men bli ikke helt klok på den. det begynte med at radioen og idriven frøys, radioen virker i 30 sek av gangen før den kutter i 30 sek. Idriven fryser i samme øyeblikk radioen kutter, da går det ikke ann og navigere inne på menyen. batteriet ble skiftet for en stund siden og programert etter hva jeg fikk fortalt. for en mnd siden så sluttet AC og virke, ingen blås i viften, men det er lys i hjulene for justering av vifte hastighet og varme. Nå for 2 uker siden så skulle jeg ut og kjøre så var hele bilen dø. ingen lys i noen ting når jeg prøvde og starte, fikk målt batteriet til 2 V. Så det tilsa meg at batteriet var kortsluttet for en eller aen grunn. fikk lånt meg bil og reiste bort den helgen, tilbake på søndagen så prøvde jeg bare igjen og se om det var skjedd noen form for mirakel med at bilen hadde stått i ro i oppkjørselen den helga, og jammen startet den. og batteriet viste nå 12.5-13 V. er det noe hensikt for meg og kjøpe ny AC kontroll unit og ny radio unit ? eller er dette ett problem som ligger en annen plass? leste litt om at IBS sensoren kunne fucke opp en del greier men det skjedde litt før batteri skift og litt etter så jeg forstår ikke helt. AC uniten blei bare helt dø, der var det en som nevnte at denne "pigsvinet" kunne være grunnen, men viftene skulle vel fremdeles ha viftet men da uten varme ? trenger desperat tips, denna bilen har kostet meg såpass mye allerede de siste 3 år så jeg er mindre gira på og levere den til BMW og betale de berømte 20 k for at de ikke kommer frem til hva problemet er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 Sjekk etter vann i reservehjulsbrønnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexpallex Skrevet September 30, 2016 Forfatter Share Skrevet September 30, 2016 Ja det har jeg sjekket , og der er det tørt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 Ibs kan tulle og mpm kan tulle. Men har du tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexpallex Skrevet September 30, 2016 Forfatter Share Skrevet September 30, 2016 Nei var egentlig mitt neste spm , kan en diagnose se hva som feiler, radio og AC Unit !? Eller sier en diagnose at det ikke virker !? For da er enn jo like langt 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 Det er nok en felles feil en plass vil jeg tro. Hadde jeg tatt diagnose med rheingold hadde jeg nok fått noe fornuftig ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexpallex Skrevet Oktober 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2016 Rheingold ? Hva er det? Og er det noe verksteder har? Eller bor du tilfeldigvis i Stvg område ?:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 1, 2016 Share Skrevet Oktober 1, 2016 Bmw sitt diagnose system. Alle BMW verksted har dette. Bor i Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexpallex Skrevet Oktober 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2016 Ok:) da får jeg ta en tur og se hva de kan finne ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Oktober 1, 2016 Share Skrevet Oktober 1, 2016 Du kan jo prøve å sende en melding til awt her på forumet. Kanskje han kan hjelpe deg. awt Område: Karmøy/HaugalandetTilbyr: Diagnose, koding og ettermontering av utstyr. Hovedsakelig e6x, e7x, e8x og e9x, men også andre modeller med 16-pins-kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå