Gå til innhold

E60 tappet for strøm?

wSax
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, dro på fjelltur i helgen og lot bilen stå hjemme. Bilen sto i to kalde netter uten å bli startet. I går da pappa skulle flytte bilen reagerte ikke sentrallåsen. Han låste seg inn manuelt og vred om tenninga. Starteren klikket bare og ingen interiørlys kom på. Målte 2v på batteriet, så stakk på biltema og kjøpte et nytt batteri. Og med det nye batteriet ble det liv :) 

Så spørsmålet er, hva gjør jeg nå? Hvordan koder jeg inn nytt batteri, og hvordan måler jeg hvor raskt bilen går i sleep? Kan bagasjeluka være åpen når den går i sleep? 

Får ingen feilkoder om high battery drain, så jeg antar at det gamle bare var dårlig? 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ut i bilen i dag for å registrere nytt batteri, la jeg merke til en lav durelyd fra motorrommet. Dette var før jeg låste opp bilen. Tyder dette på at bilen ikke går ordentlig i sleep mode? Noen som vil gjette på hva som lager durelyden? :)

Satt meg inn i bilen og åpnet INPA og holdt på med det i rundt 20 minutter, jeg bilen begynte å sutre om lite strøm på batteriet. Uansett, fikk opp noen feilkoder, men har ingen anelse om hva de betyr :P

Uten%20navn_zpstg843ik2.png

Uten%20navn1_zpsz2z8i6xu.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil nr 1 er kjølevanntemperatur sensor, ledningsbrudd eller defekt sensor.
Nr 2 er oljenivå sensor, ledningsbrudd eller defekt sensor.
Nr 3 er Tror det er IBS sensor som har ledningsbrudd eller defekt sensor
Nr 4 er BSD som skal styre lading av batteri, ledningsbrudd eller defekt sensor.
Nr 5 er også BSD, ledningsbrudd eller defekt sensor.
Nr 6 er ukjent for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud :o

Hva skal jeg gjør da? IBS kan jeg vel nappe ut? Skal vel være en liten kabel på den jordingskabelen ved batteriet. 

Men hva gjør jeg med BSD-en? Hva er mest sannsynlig, ledningsbrudd eller gåen sensor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet feilkodene og tok en kjøretur. Fikk da ikke opp noen feilkoder. 

Nappet ut IBS-en for å se om den går i sleep mode nå. Nå kom Batteriesensor: signal tilbake, men det er vel helt sikkert normalt når IBS er koblet fra. 

Tror også jeg klarte å registrere nytt batteri med Toolset 32. Sto iallefall Job_status: Okay, så regner med at det gikk greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...