Gå til innhold

Løst! Feil med lite varme i kupè ved ca 1300-1500 omdr.


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

For de som husker godt, så har jeg ettermontert original webasto i min bil. Den fungerer slik den skal, ingen problemer med den.

Men etter montering av webasto har jeg problemer med at varmen forsvinner fra varmeapparatet, noen ganger, mellom ~1300-~1500 omdr på motor. Det forsetter å blåse, men kun kald luft dvs det går over fra varmt til kaldt. Om jeg da går utenfor 1300-1500 omdr så kommer varmen tilbake.

Jeg har sjekket vannventilen på støtdemper tårnet ved å dra av pluggen på den. Skiftet vannpumpen til webasto til original type, dobbeltsjekket at alle slanger til webasto er montert korrekt og ikke feilkoblet på noe vis, sjekket vannventilen som bestemmer kjølekretsen, luftet for luft i kjølesystemet 4 ganger, og det kommer ikke ut noe mer luft. Kjørte i nesten 9 mnd uten at det forsvant noe kjølevann fra ekspansjontanken. Valgt manuelle innstillinger på klima, ingen endring.
Når problemet oppstår så går også webasto i overtemp og slår seg av, noe som er korrekt ved overtemp.

Alle ting som jeg tenker på leder tilbake til dårlig flow i systemet eller luft...

What to do? Jeg klikker snart av denne feilen!! Hjelp...

Endret av Otis
Endelig løst!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt mer i stad, og temperaturen i varmeregister faller rimelig fort på rundt 1400-1550 omdreininger. Den faller naturlig nok raskere desto mer varme som blir hentet derifra/luft som passerer forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildet av koblingene som jeg brukte for å koble alt sammen ved ettermontering av webasto, tegningen er fra BMW og pilene er kjølevannet sin retning i systemet, tegnet av meg og en kompis.

Er det noen som ser noe feil?

20161006_072510.jpg

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei folkens , takk for alle god bidrag :) neida , bar en liten spøk. 

Jeg forstod til slutt hva som var feil. Jeg og min kompanjong klarte det idiotiske kunststykket å koble kjølevannet feil. Koblet tur på retur og motsatt . Vi tok tilogmed å slipte ned en styretapp på den ene slangen da den ikke passet!!! Enda da skjønte vi ikke hva som skjedde! Vi har aldri gjort en tabbe slike dimensjoner , så vil skylder på at vi var slitne den kvelden . Hadde holdt på i 12 timer og det var tydeligvis nok . 

Så i kveld skiftet jeg om på de slangene du ser på bildet. 

Så nå har jeg en vannpumpe til salgs for webasto!

 

20161007_172627.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...