Gå til innhold

Reset av olje service på E90


barsjef
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle resette olje service på x kona sin 2005 E90(320d) med business idrive/liten skjerm.

Ble skiftet olje for en stund siden, men service varsel ble ikke tilbakestilt da han som skiftet ikke kunne dette. 

Så nu sto den på -2300km. Kjørte da service programmet med Carly adapteren. Den fant denne service samt bremse veske service. kjørte da en reset av begge, bremseveske gikk fint å ble nulstillet, men fikk feil på oljeskift. Prøve da igjen, men nå finner ikke Carly appen olje service lengre, men service varsel kommer opp både på skjerm å i instrument feltet.

Prøvde så på den vanlige metoden via instrument cluster. Men nei der nekter den også. den finner frem til service varsel, men nekter, kommer kun til service varsel, vil ikke komme opp med spørsmål om en vil resette. Så lure da på hva i svarte som er gale her. Noen som har erfaring med dette??

Sidden Carly app'n ikke klare det, så mistenker jeg at den lokale sjappa(Holmane bil) ikke klare det heller. Å er jo på tryna å måtte kjøre opp til Bavaria å betale flere tusind for at de skal fjerne dette varsel når olje er skiftet. 

Endret av barsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk trippteller-knappen på speedometeret, hold inne til det kommer frem en oljelampe, mellom 5-7 sekunder, tror jeg. Holder du for lenge kommer du til en annen meny, holder du for kort kommer du vel bare til service-info, der det ikke er mulig å resette.

 

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde denne metoden i tillegg til 2-3 andre oppskrifter som lå på nett. Ikke faen om reset kom opp.

Det som er veldig rart er jo at den kom opp i Carly appen i første omgang, å når jeg da forsøkte å resette den der, så fikk jeg error i appen å etterpå finner ikke carly oljeservice i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal funke å holde inne knappen bare i noen sekunder ja. 5-7som basse lusk sier..

Prøv å trykk på BC først om det ikke kommer opp :)

Brukte denne på min E82 som i bunn å grunne er det samme som din E90 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, syver skrev:

For og få resetmeny via triptellerknappen må du ha førerdøren enten oppe eller igjen. Husker ikke hel men ta et nettsøk. Pussig sak det der. Klundra masse før jeg fikk det til ...

Jeg mener dørene må være lukket for å nullstille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dette for noen dager siden på min egen. Alle dører igjen, tenning på, vente til lamper har slukket, så holde nede bremsen mens en trykker inn nullstilleren til trippteller, hold brems og nullstiller i noen sekunder til du kommer inn på servicemeny. Navigér med switchflippen og trykk inn BC-knappen når du er kommet til servicevarselet som skal resettes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...