Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften Bimmersfolk! 
Var å henta meg en 525TDS på Koppang i helga, en voksen herremann som hadde hatt den siden 2011, bilen fremstår som et meget pent eksemplar men med rust på bakluke. (selvfølgelig)
Sitter et meget pent svart skinninteriør i bilen. 

Så var det planer for dieselpurka da:

- Få på penere fanger ( M-tech 2(?) )
- Få skifta bakluka
- Depo lykter(?)
- Stor service (dieselfilter, olje, oljefilter, kupefilter)
++

Noen bilder:

DSC_0931.jpg

DSC_09222.jpg

Flere kommer. :)

Skrevet

Følger :) Finnes ikke noe M-tech 2 til E39, det er E46. Disse har enten pre-face fanger, facelift-fanger eller M5/M-tech/M-sport-fanger (samme fanger med forskjellige kallenavn). Dessuten vil jeg anbefale originale Hella faceliftlykter framfor Depo, da det ser tusen ganger bedre ut. 

Skrevet
4 minutter siden, Gabz skrev:

Følger :) Finnes ikke noe M-tech 2 til E39, det er E46. Disse har enten pre-face fanger, facelift-fanger eller M5/M-tech/M-sport-fanger (samme fanger med forskjellige kallenavn). Dessuten vil jeg anbefale originale Hella faceliftlykter framfor Depo, da det ser tusen ganger bedre ut. 

Takk for svar! Kjekt å vite, trodde m-tech 2 gikk under E39 å jeg, hehe  #-o
Kanskje jeg heller skal gå for Hella ja, rop ut om det er noen som har Hella lykter og/eller m-tech fanger \:D/

Skrevet
On 14.10.2016 at 23.41, osteper skrev:

Følger!

Kjekt med flere 525tds'er her! :) 

Manuell eller automat? 

Gode biler! :-)
Dette er nok en automat (dessverre :weirdwalkingthing:)

Da har jeg skifta olje, oljefilter og dieselfilter! Var virkelig på tide, siste service var da forrige eier kjøpte den i 2011.
Fant igjen kontrakt fra da forrige eier kjøpte bilen, i 2011 betalte han 90.000,- for den, litt moro å vite! :D :bmw:

Noen bilder fra i kveld: 

DSC_1378.jpg

DSC_1381.jpg

DSC_1382.jpg

Skrevet

Om bilen har stått på en låve i 5 år, kan det hende den har cært uten service i 5 år. Men tviler på at den ikke har vært gjort noe med på så lenge om den har vært i bruk, sikkert glemt å loggføre i heftet :P 

Jeg har hatt like hjul, synes kanskje de kledde grå bil litt bedre :huh: Bilen ser i hvert fall bra ut ;) hvordan er disse å kjøre i forhold til de "nyere" girkassene? :P

Skrevet (endret)
On Sunday, October 16, 2016 at 10.12, Shattered skrev:

Om bilen har stått på en låve i 5 år, kan det hende den har cært uten service i 5 år. Men tviler på at den ikke har vært gjort noe med på så lenge om den har vært i bruk, sikkert glemt å loggføre i heftet :P 

Jeg har hatt like hjul, synes kanskje de kledde grå bil litt bedre :huh: Bilen ser i hvert fall bra ut ;) hvordan er disse å kjøre i forhold til de "nyere" girkassene? :P

Neida, dette er opplysninger fra forrige eier, bilen ble brukt siste 5 årene. Mindre brukt de 2 siste da han kjøpte ny bil.

Synes ikke giringa er så værst, så vil tro det er gode kasser, hatt 3 andre 525TDS, 2 av de var automat, like gode de, runna 500.000 hadde de gjort å. :)

IMG_20161018_170328.jpg

Da er vinterdekka kommet på. #buuhu 😢

Endret av Aanung Rønningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...