Gå til innhold

e46 navi aux ( helt blank )


Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en 2002mod e46 med navi, den har cd veksler og cdrom for navi bak.

jeg kjøpte kabel til det og fannt ingen plass den passet utenom på selve kontakten som skulle inn i cd vekler.

så prøvde vi med en annen som og er til e46, men heller ikke denne passer, jeg trenger seriøst hjelp da fm sender ikke er aktuelt. legger ved bilde. 

 

støter ikke min aux?, isåfall rives den ut ganske så kjappt.

20161013_203412.jpg

20161013_203427.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frode D skrev:

Ved å koble til AUX så må du bytte kontakten til CD-veksleren. Dermed mister du CD.

så med andre ord så skal den i kontakten som kommer til cd veksler å ikke i selve cd veksler da? som du ser er både inntaket på cd veksler han og kontakten og han, det vil sei ledningen som skal i hullet på cdveksler passer og aux ledningen men da er cdvekseler helt død, må man og ha en cd inni?

om noen kunne gitt meg dette inn med tesje hadde det vært fantastisk da jeg virkeligt er så blank på dette området som det kan få blitt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Frode D skrev:

Ser ut som at jeg tok feil her.. Du kan koble til bak spilleren, hvis du ser på side 8 her: http://www.bavauto.com/Assets/inst_pages/ins376.pdf

var det jeg også trodde..... men fantastisk nok er det ingenting og kunne koble seg innpå der bak..., legger ved bilde, samt nummeret på cdveksler. takker for at noen gidder å prøve og hjelpe! 😆

 

rev opp teip å leitet etter kobling, men en stor skuffelse da jeg ikke fannt noen der heller....

20161014_144040.jpg

20161014_150352.jpg

20161014_150405.jpg

20161014_150352.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, awt skrev:

Når man har navi er radiomodul "spilleren", altså man må koble seg til bak. Skjermen foran er kun en skjerm.

jupp har nå reve av alt tape inne i framme, så nå vet jeg at det ikke er fremme, men hvor en kan koble i bak det lurer jeg nå fælt på... lurer på om denne faktisk ikke støtter aux.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye leiting etter noe som passet og koble i så gidde jeg opp. men så kom farmin med en aux han fannt på jobb å vi klippet og loddet!, så nå er det lyd 😆 takker for all hjelp, ikke bare ble det lyd men det ble helt gratis også😆

20161014_171010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at radiomodulen/forsterkeren er montert under gulvet i bagasjerommet foran reservehjulsbrønnen på touring med navi. Det ville overraske meg svært hvis du ikke har mulighet for aux på den.

Fordelen med å koble til der, er at du beholder CD-veksler og får opp AUX som egen inngang når du trykker på modeknappen.

UPDATE. Tenkte selvfølgelig litt feil. Det er meningen å koble inn aux på kabelen som går fra skjermenheten foran til radiomodulen bak.

Endret av HansErik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
On 14.10.2016 at 19.10, Morteny0 skrev:

etter mye leiting etter noe som passet og koble i så gidde jeg opp. men så kom farmin med en aux han fannt på jobb å vi klippet og loddet!, så nå er det lyd 😆 takker for all hjelp, ikke bare ble det lyd men det ble helt gratis også😆

20161014_171010.jpg

jeg har akkurat det samma problem som deg! og akkurat det samma model E46 M3 2002. Har ingen kobling til aux bak navi kunn bak cd shifter. Har kjøpt 2 AUX kabler med serie nummer   82110149391 og  65 12 0 153 503. Er det noen som kan hjelpe meg litt ingen av dem fungerer? Jeg kobla ut begge kablene ut av cd veksler og prøver å koble til aux overgang til den enne med 3pins gjør jeg dette riktig? Eller må jeg la den enne stå koblet i cd veksler? og hvordan for jeg aux kanalen på skjermen? TAKK FOR ALL HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.10.2016 at 19.10, Morteny0 skrev:

etter mye leiting etter noe som passet og koble i så gidde jeg opp. men så kom farmin med en aux han fannt på jobb å vi klippet og loddet!, så nå er det lyd 😆 takker for all hjelp, ikke bare ble det lyd men det ble helt gratis også😆

20161014_171010.jpg

Kan du vise frem hva du klippet og hvordan du loddet? Jeg skal gjøre det samma send meg noen bilder av jobben takk er så lei dette her du anner ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.10.2016 at 19.39, awt skrev:

Det du beskriver gjelder 2003-modeller og nyere. Trådstarter har en 2002-modell.

den tråen her mente jeg. Prøver å finne ut hvordan han har kobla det opp ser ikke helt på bilde her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...