Reefer Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Hei. Madammens e91 går tom for strøm over natta. Og det høres en klikkelyd som etterfølges av litt summing ca 1 gang pr 1,5 min. Og det varer i ca 1 minutt hver gang. Har prøvd å måle litt med multimeter og får da fram at den trekker ca 5A i ca 1min hver 1,5 min. Noen som har vært borti dette før? Takker for svar. M.v.h Stian Engebakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Kan være mange ting, klikkinga er kanskje fra et relé. Du kan prøve å høre deg fram til hvor det kommer fra eller nappe sikringer i det strømtrekket pågår for å lokalisere hvilken krets strømtrekket skjer på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reefer Skrevet Oktober 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2016 Summingen kommer ifra et sted i nærheten av bremsevæskebeholderen:) Har kommet et godt stykke gjennom sikringsbosen uten hell:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 17, 2016 Share Skrevet Oktober 17, 2016 (endret) Dette hørtes kjent ut. Jeg feilsøkte en kompis sin 2006 E91 320d for 3-4 år siden og da var feilen et relé. Reléet koster vel ca. 150,- og var svært enkelt å skifte. Jeg lagde en tråd her inne: Fant ut at det var relé med OEMnr.: 61368364582 som var feil..! Endret Oktober 17, 2016 av Marius2002 Reefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reefer Skrevet Oktober 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2016 Ok, takk for svar. Hvor sitter dette releet da? Sjekket i sikringsboksen og der sitter det kun et stort relee og det har et annet nr enn det du sier:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 (endret) Mulig annet oem-nr på din da din er 18d, selv om jeg tror det er samme, men det er ihvertfall dieselpumpereleet. Dette releet ble brukt frem til 2006, så om din er nyere er det annet nummer. Dette lå på venstre side i motorrommet, jeg måtte skru ut noen deksler/kupefilteret mener jeg å huske. Jeg finner ikke DIY på dette som jeg hadde da. Skal se hva jeg får til å finne fram. Edit: Kan det være denne som går i din? Tok utgangspunkt i 2007mod 318d... http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VW11-EUR-08-2007-E91-BMW-318d&diagId=61_3936 Endret Oktober 18, 2016 av Marius2002 Reefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reefer Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 Tusen takk. Da får jeg prøve å skru litt i kveld:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 On 18.10.2016 at 13.04, Reefer skrev: Tusen takk. Da får jeg prøve å skru litt i kveld:) Hvordan gikk dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 Høres ut som samme problemet jeg hadde på E60-en min. Den tappet seg også for strøm over natta. Dette kom helt plutselig. DISA-ventilen summet nesten kontinuerlig, med noen korte pauser. Fant etterhvert ut at IBS-en var gåen. Koblet den bare ut, og siden har problemet vært løst. Har ikke bestilt ny, da folk mener det er helt ufarlig å kjøre med. Forkorter batterilevetiden, men jeg tror det er billigere å bytte batteri litt oftere enn det er å bytte sensoren. På E60 er det to ledninger som skal kobles fra, som sitter på jordledningen fra batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reefer Skrevet Oktober 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2016 Fikk ikke skrudd før i dag og da jeg tok ut releet stoppet lyden. Skal kjøpe nytt i morgen og satser på at feilen er funnet:) Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 4 minutter siden, Reefer skrev: Fikk ikke skrudd før i dag og da jeg tok ut releet stoppet lyden. Skal kjøpe nytt i morgen og satser på at feilen er funnet:) Jeg håper det ordner seg, kjekt om det bare er et billig relee som er feilen Hold oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reefer Skrevet Oktober 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2016 1 minutt siden, Marius2002 skrev: Jeg håper det ordner seg, kjekt om det bare er et billig relee som er feilen Hold oss oppdatert! Ja, var forberedt på mange timers feilsøking. Sier ifra når jeg har fått sjekket litt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reefer Skrevet Oktober 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2016 22 timer siden, Marius2002 skrev: Jeg håper det ordner seg, kjekt om det bare er et billig relee som er feilen Hold oss oppdatert! Da har jeg byttet relè uten bedring. Men må da være noe som gir signal at dieselpumpa skal starte? On 19.10.2016 at 18.10, Eselfjes skrev: Høres ut som samme problemet jeg hadde på E60-en min. Den tappet seg også for strøm over natta. Dette kom helt plutselig. DISA-ventilen summet nesten kontinuerlig, med noen korte pauser. Fant etterhvert ut at IBS-en var gåen. Koblet den bare ut, og siden har problemet vært løst. Har ikke bestilt ny, da folk mener det er helt ufarlig å kjøre med. Forkorter batterilevetiden, men jeg tror det er billigere å bytte batteri litt oftere enn det er å bytte sensoren. På E60 er det to ledninger som skal kobles fra, som sitter på jordledningen fra batteriet. Der var det mye jeg ikke skjønte:) Hvor sitter denne Disa-ventilen da? M.V.H Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 Det var dumt! Heldigvis en billig affære og greit å feilsøke med billigste først. Håper problemet løser seg fort, lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 (endret) 2 timer siden, Reefer skrev: Da har jeg byttet relè uten bedring. Men må da være noe som gir signal at dieselpumpa skal starte? Der var det mye jeg ikke skjønte:) Hvor sitter denne Disa-ventilen da? M.V.H Stian Det er ikke DISA-ventilen som er problemet, men IBS-en. Er ikke sikker på om du har DISA-ventil engang, men på min bil åpnet og lukket denne seg hele tiden fordi IBS-en var gåen. Problemet ditt er vel at bilen ikke går i sleep-modus. Ødelagt IBS vil gjøre at den ikke går i sleep. Finn ut hvordan du kobler ut IBS-en, så regner jeg med at problemet ditt er løst. På E60 var det to ledninger jeg bare nappet ut. Disse ledningene satt på jordingskabelen fra batteriet. Du merker at problemet er løst ved at det ikke summer noe mer når bilen er låst. Igjen, skulle det vise seg å være IBS-en, kan du enten kjøpe en ny, eller kjøre rundt uten. Helt ufarlig å kjøre uten slik jeg har skjønt, men batterilevetiden vil bli dårligere. Endret Oktober 20, 2016 av Eselfjes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå