Apekatt87 Skrevet Oktober 17, 2016 Share Skrevet Oktober 17, 2016 Hei I dag opplevde jeg noen sikkelig rare feil med bilen min (En E39 528ia touring). Etter litt googling og lesing her så virker det som om det er LCM (Lyskontrollmodulen) som har fått seg en trøkk. Men tenkte jeg skulle bare spørre her for å få det bekreftet. Symptomene er som følger: Fjernlys skrur seg ikke av Blinklys fungerer ikke Samtlige lys i front blinker helt vilkårlig Lysene i instrumentpanelet blinker helt random Nødblinkbryteren lyser rødt hele tiden. Bilen har nå tømt seg selv for strøm, da jeg ikke klarte å oppdrive et eneste verktøy som passet til å få av batteripolen. Er det en mulighet for at LCMen har blitt resatt nå fordi batteriet er helt flatt, eller må jeg faktisk få av ene polen for å være 100% sikker? Så, hva tror dere? Bytte LCM eller er det noe annet som er feil? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 17, 2016 Share Skrevet Oktober 17, 2016 Høres kanskje litt ut som bakstykket på tenning låsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Oktober 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2016 Ok. Er ikke det bare positivt? Ser for meg at den er lettere og billigere å bytte enn LCMen. Hvordan finner jeg ut om det er den eller LCMen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Teste med en annen lcm eller nytt bakstykke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Hva er motorkoden din? M52? Hvis den er det tror jeg det kan være bakstykke eller LCM. Hvis du har nyere motor tipper jeg det er LCM. Bakstykket skal være forbedret etter M52. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 (endret) Det høres veldig ut som bakstykket på tenningslås. Dette er vel også en gjenganger på bmw e39. Endret Oktober 18, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet Oktober 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2016 Da har jeg endelig hentet mot til å skru ut LCMen for å sjekke den. Tror vi kan friskmelde bakstykket til tenningslåsen ihvertfall... Skrudde den ut og åpna den, da så kretskortet slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 24, 2016 Share Skrevet Oktober 24, 2016 Jeg synes det ser ut som det har vært fuktig på kretskortet i øvre kant....mulig det er synsbedrag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå