KH-96 Skrevet Oktober 25, 2016 Share Skrevet Oktober 25, 2016 Hei. BMW 528i 1996 er veldig treigstartet for tiden. Den kinner litt, også kommer det seg etter noen forsøk. Har hørt det mest sannsynlig er veivsensoren, men er ikke helt sikker. Noen som har samme problem eller vet noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Oktober 25, 2016 Share Skrevet Oktober 25, 2016 Hei Det er veivsensoren. Motoren vil også dra dårligere, noe du kanskje har merket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KH-96 Skrevet Oktober 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2016 Takk for svar. Har allerede bestillt ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 25, 2016 Share Skrevet Oktober 25, 2016 Du må nesten kjøpe originale sensorer på M52 og de koster over tusenlappen stykk (kam/veiv). Jeg hadde kjørt diagnose før jeg hadde bestilt noe, men når du har noe på vei allerede så kan du jo bare prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KH-96 Skrevet Oktober 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2016 Ble tatt en diagnose før jeg kjøpte bilen. Kom opp at det var veivsensoren som var problemet syns jeg selgeren sa. Kamsensoren er vell noe annet igjen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 26, 2016 Share Skrevet Oktober 26, 2016 To forskjellige ting det. Hvis det har kommet opp på diagnose så er det greit å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 26, 2016 Share Skrevet Oktober 26, 2016 Etter det jeg vet så har det hvert mye snakk om at det som vises på diagnose av di tingene der kan menes som både veivsensor eller kamsensor. Så hvis det er feil på veivsensor så kan det fortsatt være kamsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KH-96 Skrevet Oktober 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2016 Skjønner.. synes jeg ser en liten skade på veivsensoren. Men får bare prøve å bytte å håpe på det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 27, 2016 Share Skrevet Oktober 27, 2016 On 26.10.2016 at 11.35, vegard89 skrev: Etter det jeg vet så har det hvert mye snakk om at det som vises på diagnose av di tingene der kan menes som både veivsensor eller kamsensor. Så hvis det er feil på veivsensor så kan det fortsatt være kamsensor. Dette er en myte. Kanskje OBD2 diagnose skannere roter med dette. Men DME i bilen skiller på dette. Og et skikkelig BMW diagnose system skiller på dette. Det er forskjellige feilkoder på disse to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KH-96 Skrevet Oktober 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2016 Ja, burde jo være to forskjellige feilkoder på to forskjellige ting, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 27, 2016 Share Skrevet Oktober 27, 2016 De to sensorene har hverandre som referanse, de skal stemme noelunde overens. Veivsensoren styrer tenning, hvis motoren går så er tenningen åpenbart ikke helt ute på bærtur. En eventuell uoverstemmelse mellom kam- og veivsensor kan derfor bli antatt som feil på kamsensoren i første omgang. INPA gir ofte ut en feilkode på kun kamsensor når kamsensor er problemet og både kam- og veivsensor hvis veivsensor er problemet. vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå