Gå til innhold

mrdalland
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Kanskje litt noob av meg dette her men la gå. Skal bytte venstre caliper fremme da den begynner å bli rimelig dårlig og klosser på begge sider fremme i helgen, men har aldri vært borti dette før. Har brukt endel penger på reperasjoner hos bmw i det siste så tenkte jeg skulle gjøre dette selv for en gangs skyld. Noen som har noen tips til dette før jeg hiver meg på det? Noe jeg bør være obs på? 

Takker for svar på forhånd! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut sikringa til bremselyset og lås fast bremsepedalen så du slipper søl og masse lufting etterpå. Kjøp like gjerne ny bremseslange, skru slangen først i caliper, så i bremserøret når du skal montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen vits å ta ut sikringen til bremselyset, det tar ikke mer enn 15-20min å bytte caliper så hvis du går tom for strøm på den korte tiden så er det jaggu på tide å bytte batteri også. Du må lufte systemet etter du bytter caliper kun den du bytter da såklart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil anbefale deg at du åpner lufteskruen når du har koblet på bremseslangen på den nye kalipperen og bare vent til det renner bremseveske ut av lufteskruen. Latt det renne i noen min og du er gull :) Denne metoden kalles gravity bleeding. 

I de gummiforingene som glidepinnen ligger inni, fyll de opp med litt silikonfett så varer gummien lengre.

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.11.2016 at 19.40, E.C. skrev:

Ta ut sikringa til bremselyset og lås fast bremsepedalen så du slipper søl og masse lufting etterpå. Kjøp like gjerne ny bremseslange, skru slangen først i caliper, så i bremserøret når du skal montere.

Hva mener du med å "låse fast bremsepedalen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg forstår ikke hvorfor du skal bytte hele kalipperen. Den burde klare seg med nye pakninger og litt børsting hvis det er mye rust. Er du nøye, sandblåser du og lakker/pulverlakkerer. Alt i alt så burde du spare noen tusen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Når det først har kommet vann mellom stempel og calipper sylinder er det mer eller mindre ødelagt. Du kan jø selfølgelig bytte stempelpakning, men sylinderveggen er nok ujevn og vil ødelegge den nye pakningen som du setter på. Kommer selsagt ann på hvor gale det er om du klarer å presse stempelet i det hele tatt. Koster heller ikke all verden å bare kjøpe en ny en så spørs om vinningen går opp i spinningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...