Gabz Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 Har tidligere slitt med venstre baklykt på min '02 E39 sedan hvor kjørelys ikke fungerte til tross for at alt annet gjorde det. Hadde dette problemet på første lykten og byttet til en annen brukt lykt. Lyste litt svakt og luktet svidd før denne også tok kvelden. Har idag byttet lykt IGJEN pga EU-kontroll. Lyste som den skulle etter montering til min store glede. Men etter kort tid så lyser det nå bare halvveis (ser ut som ca 50% styrke) i kjørelys og lukter svidd igjen. Koblet ut hele lykten før det blir noe verre. Noen som har erfart det samme? Hva skjer og hvordan ordner jeg opp i det her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 Er vel ballaster til disse på Sedan? Tror nesten som led'en får for mye spenning så de på en måte blir drept. Sjekk på ballastene, jording om det er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2016 Forfatter Share Skrevet November 2, 2016 Ballaster? Hvor/hva? Tenkte kanskje også at det kan være dårlig kontakt på stikkontakten. Koster litt over 200kr for ny kontakt med kabler så jeg kan klippe av den gamle og koble på nye hvis det kan være løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 I og med at led pærene eller kretsen blir brent så er det nok en spenningsfeil, jeg vil ikke si med 100% sikkerhet at du har de ballastene men som regel så ligger disse ballastene under reservehjulsbrønnen? Hvis den er defekt så forklarer det muligens problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2016 Forfatter Share Skrevet November 2, 2016 Kan dobbeltsjekke senere men tror ikke det er noen ballaster på disse, tror bare man trenger det for å ettermontere i pre-facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiigern Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 Om jeg ikke tar feil så er lysmodulen på facelift biler laget med tanke på LED baklykter. Så der er nok ingen ballaster om det er en facelift bil det er snakk om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2016 Forfatter Share Skrevet November 2, 2016 Faceliftbil og LCM III så det stemmer, ja. Dobbeltsjekket for sikkerhets skyld, ingen ballaster. Men kan det da gå med å bytte kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 Derfor jeg skrev ikke med sikkerhet for på 2 av facelift bilene jeg har vært borti så har det vært sånne ballaster liggende, men som skrevet over så skal LCM styre dette. Så da er det igjen eventuelt ledningene dine som lager problemer, som f.eks hvis du har koblet remote fra forsterker på lyset kan også gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 2, 2016 Forfatter Share Skrevet November 2, 2016 Er ikke koblet noe som helst på dem, er totalt originalt. Hørt at det kan smelte med dårlig kontakt, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wiigern Skrevet November 3, 2016 Share Skrevet November 3, 2016 Det at det kan smelte ved dårlig kontakt har jeg faktisk vært borti ved en E46 til en kompis. Der var det dårlig kontakt på en pinne på ene baklykta , men da smeltet pluggen istykker uten at lykten tok skade av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2016 Forfatter Share Skrevet November 3, 2016 Tenkte å bestille ny kontakt nå så får vi se Wiigern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 3, 2016 Share Skrevet November 3, 2016 Ja e46 så er det ganske vanlig veit jeg, da er det vel jordinga som er grunnen til at dette skjer. Da må du legge opp ny jording for og fikse dette problemet eller eventuelt bytte ut hele kontakten kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2016 Forfatter Share Skrevet November 3, 2016 Har bestilt ny kontakt nå så får vi se Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 6, 2016 Forfatter Share Skrevet November 6, 2016 On 3.11.2016 at 21.00, vegard89 skrev: Ja e46 så er det ganske vanlig veit jeg, da er det vel jordinga som er grunnen til at dette skjer. Da må du legge opp ny jording for og fikse dette problemet eller eventuelt bytte ut hele kontakten kanskje. Hvor var det synlige problemer med lyktene på E46? Tok ut kablene fra min kontakt nå og alt så helt og fint ut, ingen tilsynelatende irring. Så at litt av kabelen til bremselys hadde skrapet av isolasjonen og hadde smeltet litt av plasten under, men ingenting ellers.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå