Yngvar Midtsæter Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 Bilen er en 725 TDS automat 96 modell. Motoren mister effekt av og til. Virker som den går i et nødmodus? Det som oppleves er at når jeg trenger å gi på litt opp en bakke for eksempel, så er det lite som skjer når jeg gir gass. Dette resettes ved å senke farten til ca 50-60 km/ t og så gi gass igjen. Tror det har med turtallet å gjøre, feks at den resettes under 1500 omdreininger eller noe. Uansett er dette irriterende. Bilen har normal temperatur, og jeg får ikke opp noen varsellamper når dette skjer. Jeg mistenker luftmassemåleren, og at denne kanskje gir signal om at det kommer for lite luft, og at dieselpumpa ikke leverer nok diesel pga dette? Utetemperaturen viser -40 uansett. Er denne sensoren en del av luftmassemåleren? Kan dette ha en sammenheng? Håper noen her har vært borti noe lignende og kan svare på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 (endret) Temperatursensoren er en helt egen sensor som er bak front fangeren, den viser -40 når den er defekt. Hvorfor bilen går i nødmodus er nesten umulig å svare på via Internett, det blir bare gjetting, synsing. Du må ta en diagnose og ta det derfra.. Endret November 12, 2016 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 Hadde en dårlig luftmassemåler på min 525tds, da gikk den dårlig i perioder. Kretskortet inni har en tendens til å gå opp i loddinga, prøvde å lodde den selv. Hjalp i et par dager før det rista løs igjen. Men nå hadde jeg amatør utstyr så sikkert mulig å få til bedre med skikkelig utstyr Merker du noen forandring hvis du drar ut stikket på LMM? Ellers er det letteste som han over her sier, å ta diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvar Midtsæter Skrevet November 12, 2016 Forfatter Share Skrevet November 12, 2016 Jeg har vært innom ey verksted og tatt en diagnose. Feilkode 67-feil med egr ventil? Har også feilkoder 141 signal from automatic transmission. Open circuit in wiring, og 191 EEPROM or faulty coding, ctrl unit Invalid working range. Sier dette dere noe? Testeren er en bosch ESI(tronic) 2.0. Usikker på om den finner riktig benevning på feilkodene, men tror tallene skal stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 15, 2016 Share Skrevet November 15, 2016 (endret) BMW Diesel fault codes. BMW DDE 2.2 Fault codes.Engines: BMW M51tu diesel engine fault codes.Model codes: (E36 3 series, E38 7 series, E39 5 series) 01 Delivery Controller Deviation 03 Shut off Valve 04 Glow Plug Indicator Lamp) 05 Needle Motion Sensor 06 Exhaust Gas Recirculation Deviation 07 Exhaust Gas Recirculation 08 Glow Plug Timing Control 09 DDE Error 10 Injection Phasing Control Deviation 11 DDE Error 15 DDE Power Supply -Main Relay 16 Voltage Supply B+ 20 Cruise Control Operation 21 DDE Error 23 AirCon Signal 25 Pedal Position Sensor 26 Brake Light Switch or Brake Light Test Switch 28 Auto Gearbox Selector Switch 29 Vehicle Speed Signal 30 EGR Switch 31 Brake Light Test Switch 32 Multifunction Steering Wheel Cruise Control 35 Fuel Temperature Sensor 36 Oil Temperature Sensor 37 Pedal Position Sensor 38 Air Flow Meter HFM 42 ADS 44 AirCon Switch 45 DWA Signal 46 DDE Error 47 RPM Sensor 49 Signal to Instrument Cluster 52 Intake Air Temperature Sensor 53 Coolant Temperature Sensor 54 Boost Pressure Sensor 56 Injection Pump Position Sensor 58 Injection Quantity 59 Boost Pressure Control 60 DDE Power Supply 63 Cruise Control Adjustment 64 DDE Error 66 Fuel Supply 67 Air Supply Deviation 100 Cruise Control Adjustment Fault 101 Boost Pressure Control Deviation 102 DDE Error 103 DDE Error 104 DDE Error 105 DDE Error 106 DDE Output Stage 108 Variant Coding 109 Variant Coding 110 AirCon Poor Operation 111 EEPROM checksum Injection Pump Adaptation 112 CAN Error - EGS Control Unit 113 CAN Error - ASC Control Unit 114 CAN Error - Instrument Cluster Jeg presiserer at dette er feilkode liste for motoren din, ikke girkassa. Det vil si at feilkode 67 på din motor er: Air supply deviation, - Avvik i lufttilførsel. Men jeg er usikker på hvordan det skal tolkes på denne motoren... Feilkodene du har på girkassa KAN skyldes dårlig kontakt/irring på ledning(er) mellom girkasse og styring til denne. Kanskje i kontakten på kassa, eller mot enheten i e-boksen. Endret November 15, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 15, 2016 Share Skrevet November 15, 2016 Er det motoren eller girkassa som går i nødmodus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvar Midtsæter Skrevet November 15, 2016 Forfatter Share Skrevet November 15, 2016 Tusen takk for feilkodene! Jeg er ikke sikker på om det er nødmodus, men den mister effekt fra motor noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå