Gå til innhold

842 cold climate E60 lci

ESER
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel noe med veivhusventilasjon hvertfall. Isolerte slanger og et varmeelement på slangen fra veivhus til turbo bl.a . På min 530d er det slik og jeg har cold climate versjon. Som du sikkeet har lest etter googlesøk så mener noen det også innebærer varme i speiler, ratt, osv.. men det kan ikke jeg bekrefte eller avkrefte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest mange forskjellige svar på hva som er forskjellig på biler med og uten kode SA842 Cold climate-version. Hva som er forskjellig varierer fra bil til bil, men oppvarmet veivhusventilasjon ser ut til å være noe som går igjen.

Jeg har selv en tyskimportert F10. Den har varme i både speil og spylerdyser, og dessuten en helt lik dynamo som en tilsvarende norsk bil (konklusjon etter å ha sammenliknet delenumre). Det som jeg derimot fant ut er forskjellig for min bil, er at tilsvarende biler som er utstyrt med 842 cold climate har:

- en annen innsugningslyddemper/luftfilterboks.

- et oppvarmet rør (fra friskluftrøret) til veivhuset. Består av et rør med påmontert varmeelement.

Anbefaler deg å søke med VIN (de 7 siste sifrene), eller på generell biltype, på http://bmwfans.info/ . Når du har kommet inn til delekatalogen skal det være en boks merket med "Usage". I feltet foran kan du skrive inn nøkkelord eller delenummer. I dette tilfellet skriver du "S842A" og trykker på boksen. Du skal da få opp deler som er spesifikke for den utstyrskoden.
Det finnes helt sikkert andre tilsvarende nettsider du kan bruke, men denne funket i alle fall fint for meg :-)

Jeg går forøvrig med konkrete planer om å få påmontert "cold climate-delene" i min bil. Mulig jeg lager en aldri så liten tråd om dette når den tid kommer.

Endret av Gnaffert
Feil link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...