Nicoboy1 Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Hei, har en 535DA som mister turbo trykk hele tiden(uansett turtall). Når eg gir gass så lader den som den skal, men så snart bilen skal til å skyte fart detter tykket en del og eg får da ikkje fult turbo trykk. Eg har søkt etter lekasje uten hell så tror ikkje d er lekasje. Da burde eg ikkje fått fult lade trykk et sekund eller to før det dropper? Eg har prøvd å koble ut trykk sensoren på innsuget og da går den enda dårligere. Så tror ikkje d er den heller selv om eg har feilkode på den. Den kan vel komme av at bilen er chippet? Håper noen har noe gode råd å komme med om hva d kan vere. Eg har snart gitt opp bilen da eg har hatt masse problemer me den i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Du må ta diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicoboy1 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Har tatt diagnose og einaste feilkoda som kjem opp e feil på luft trykk sensoren som e på innsuget... d kommer vel av at det er feil lade trykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Mulig at tuning ikke er utført korrekt å motor blir kuttet ut av ECU? Går det an? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicoboy1 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Den har fungert i 8mnd med chip uten probelm. Det kom i sommer etter at eg hadde en rekke andre feil... Hadde blant annet tett katalisator i sommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Tett katalysator?? Tett dpf regner jeg med, trolig med god hjelp av tuningen du kjører på. Her må det flere detaljer og feilsøking til. Dersom "alt annet er iorden" (hvilket det trolig ikke er på denne) så er vakumslanger og ventilene til disse (til turboaggregat) en klassisk gjenganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicoboy1 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Nei, katalysator. Har fjernet dpf og kat men måtte sette på kat når eg var inn til biltilsynet så eg slapp en mangel lapp til. Å Mens den sto på bilen vart den tett. Har sjekket slangene som går til intercooler og innsuget men finner ingen lekasje. Finner heller ikke lekasje i mellom turboene (har feilsøkt med start gass i sjøter og alle overflatene). Hadde lekasje på egr deleten som sitter på innsuget og røret fra egr til innsuget like etter katen vart tett, men begge deler er fikset. Ja katalysatoren vart nok tett pga tuningen, men den er fjernet igjen. Føler også at bilen soter mer nå. I allfall på tomgang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicoboy1 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Hvilke ventiler er d du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 1) Hvor sitter denne delen du skrudde på for eu kontroll? Rett etter turbo, eller under bieln? 2) Vakumslangene må du sjekke, altså de som går fra vakum "rør" til sine repsektive "elektropneumatiske" ventiler og videre til aktuatorer på turbo agg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicoboy1 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Katalysatoren? Den under bilen. Okay, sjønner. De har eg ikkje sjekket, men er en stund til eg får tid til å sjekket de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Det er DPF, og ikke KAT. Som jeg prøvde å si tidligere, det er DPF som går tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicoboy1 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 På 535D skal dpf vere etter turbo og kat skal vere under bilen etter det eg har lest å funne ut. Skal vist vere omvendt av 525/530... men kan vere at eg tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 21, 2016 Share Skrevet November 21, 2016 På 525/530 så er jo DPF og katalysator i samme del ser det ut til. Og på 535 så er DPF under bilen etter kat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicoboy1 Skrevet November 21, 2016 Forfatter Share Skrevet November 21, 2016 Okay, men d er nok ikkje problemet mitt akuratt nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 21, 2016 Share Skrevet November 21, 2016 m57n har kat rett etter turbo, og dpf under bilen. m57n2 har kat og dpf i samme boks, rett etter turbo. Da må du gjøre som du har blir rådet, sjekke vakumslanger, lese feilminne, feilsøke, datalogge. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå