Gå til innhold

E60 535DA Turbo trykk


Nicoboy1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 535DA som mister turbo trykk hele tiden(uansett turtall). Når eg gir gass så lader den som den skal, men så snart bilen skal til å skyte fart detter tykket en del og eg får da ikkje fult turbo trykk. Eg har søkt etter lekasje uten hell så tror ikkje d er lekasje. Da burde eg ikkje fått fult lade trykk et sekund eller to før det dropper?  Eg har prøvd å koble ut trykk sensoren på innsuget og da går den enda dårligere. Så tror ikkje d er den heller selv om eg har feilkode på den. Den kan vel komme av at bilen er chippet?

 

Håper noen har noe gode råd å komme med om hva d kan vere. Eg har snart gitt opp bilen da eg har hatt masse problemer me den i sommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett katalysator?? Tett dpf regner jeg med, trolig med god hjelp av tuningen du kjører på.

Her må det flere detaljer og feilsøking til.

Dersom "alt annet er iorden" (hvilket det trolig ikke er på denne) så er vakumslanger og ventilene til disse (til turboaggregat) en klassisk gjenganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, katalysator. Har fjernet dpf og kat men måtte sette på kat når eg var inn til biltilsynet så eg slapp en mangel lapp til. Å Mens den sto på bilen vart den tett. Har sjekket slangene som går til intercooler og innsuget men finner ingen lekasje. Finner heller ikke lekasje i mellom turboene (har feilsøkt med start gass i sjøter og alle overflatene). Hadde lekasje på egr deleten som sitter på innsuget og røret fra egr til innsuget like etter katen vart tett, men begge deler er fikset.

Ja katalysatoren vart nok tett pga tuningen, men den er fjernet igjen. Føler også at bilen soter mer nå. I allfall på tomgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvor sitter denne delen du skrudde på for eu kontroll? Rett etter turbo, eller under bieln?

2) Vakumslangene må du sjekke, altså de som går fra vakum "rør" til sine repsektive "elektropneumatiske" ventiler og videre til aktuatorer på turbo agg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...