Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 535DA som mister turbo trykk hele tiden(uansett turtall). Når eg gir gass så lader den som den skal, men så snart bilen skal til å skyte fart detter tykket en del og eg får da ikkje fult turbo trykk. Eg har søkt etter lekasje uten hell så tror ikkje d er lekasje. Da burde eg ikkje fått fult lade trykk et sekund eller to før det dropper?  Eg har prøvd å koble ut trykk sensoren på innsuget og da går den enda dårligere. Så tror ikkje d er den heller selv om eg har feilkode på den. Den kan vel komme av at bilen er chippet?

 

Håper noen har noe gode råd å komme med om hva d kan vere. Eg har snart gitt opp bilen da eg har hatt masse problemer me den i sommer.

 

Skrevet

Har tatt diagnose og einaste feilkoda som kjem opp e feil på luft trykk sensoren som e på innsuget... d kommer vel av at det er feil lade trykk?

Skrevet

Den har fungert i 8mnd med chip uten probelm. Det kom i sommer etter at eg hadde en rekke andre feil... Hadde blant annet tett katalisator i sommer..

Skrevet

Tett katalysator?? Tett dpf regner jeg med, trolig med god hjelp av tuningen du kjører på.

Her må det flere detaljer og feilsøking til.

Dersom "alt annet er iorden" (hvilket det trolig ikke er på denne) så er vakumslanger og ventilene til disse (til turboaggregat) en klassisk gjenganger.

Skrevet

Nei, katalysator. Har fjernet dpf og kat men måtte sette på kat når eg var inn til biltilsynet så eg slapp en mangel lapp til. Å Mens den sto på bilen vart den tett. Har sjekket slangene som går til intercooler og innsuget men finner ingen lekasje. Finner heller ikke lekasje i mellom turboene (har feilsøkt med start gass i sjøter og alle overflatene). Hadde lekasje på egr deleten som sitter på innsuget og røret fra egr til innsuget like etter katen vart tett, men begge deler er fikset.

Ja katalysatoren vart nok tett pga tuningen, men den er fjernet igjen. Føler også at bilen soter mer nå. I allfall på tomgang...

Skrevet

1) Hvor sitter denne delen du skrudde på for eu kontroll? Rett etter turbo, eller under bieln?

2) Vakumslangene må du sjekke, altså de som går fra vakum "rør" til sine repsektive "elektropneumatiske" ventiler og videre til aktuatorer på turbo agg.

Skrevet

Katalysatoren? Den under bilen.

Okay, sjønner. De har eg ikkje sjekket, men er en stund til eg får tid til å sjekket de.

Skrevet

På 535D skal dpf vere etter turbo og kat skal vere under bilen etter det eg har lest å funne ut. Skal vist vere omvendt av 525/530... men kan vere at eg tar feil

Skrevet

På 525/530 så er jo DPF og katalysator i samme del ser det ut til.
Og på 535 så er DPF under bilen etter kat.

Skrevet

m57n har kat rett etter turbo, og dpf under bilen. m57n2 har kat og dpf i samme boks, rett etter turbo.

Da må du gjøre som du har blir rådet, sjekke vakumslanger, lese feilminne, feilsøke, datalogge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...