Gå til innhold

Noen spørsmål om E34 ALPINA B10


Gjest M50B20
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål ang disse flotte, noe spesielle bilene; jeg liker å se på meg selv som en car guy men tenkte nå som jeg prøver å lære noe nytt kunne det være kjekt å henvende meg til dere som har kontroll på disse sakene..

Feks fronten på ALPINA B10 3.0 ALLRAD (sedan/ saloon), er jo basert på en 525i så skal vel ikke ha den brede grillen?

Og hvor finner man info om oljeskift, kjølevæske, bremsevæske og girolje osv til disse? Har søkt en del og funnet mye til standard E34 av div modeller men ikke noe som omhandler ALPINA B10 spesifikt.. Noen som har noe kunnskap om dette eller evt link til sider med info om dette så hadde det vært helt topp..

Og samme med 540i da, info om dem hadde vært knall.. Hva angår div oljer og væsker. Siden dette er ting jeg liker å sysle med selv men er egentlig nokså ny på BMW. Og hva slags oljeplugg bruker disse? (Random spørsmål I know. Men har lurt på det en stund. Ikke fått skaffet meg noen E34 foreløpig)..

Også, avslutningsvis, ang hjul til disse, for at det skal være "flush" og passe fint (ikke for store hjul, men gjerne lavprofil dekk), any recommendations? Utover det jeg tidligere postet i en annen tråd for en stund siden..

Ble noen nybegynnerspørsmål her men det må vel til for å skulle kunne ta vare på disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina B10 3.0 ALLRAD er basert på 525ix ja. Alle E34 fikk den brede grillen fra 1994. Før det var det kun V8 modellene som hadde den originalt.

Girolje står vanligvis på en lapp på girkassen, men det er vel ikke så enkelt å sjekke om du ikke har tilgang på bukk. Kan ikke tenke meg at de skal ha noe spesial væsker i forhold til hverken 525ix eller M5 for den saks skyld.

540i kan man jo sjekke castrol.com og se hva olje de foreslår.

Når det kommer til hjul så sitter originale M5 felger ganske fint på de. :) 17x8 og 17x9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525ix og b10 allrad har annet innpress enn vanlig på e34. ellers må jeg si b10biturbo er min drømmebil å favoritt, ellers har du jo mange fine alternativer på e34/32 bla e32 goldfish med v16 :)

Ang oljeshift og generell service på b10 så varierer vel dette med vilken b10 da disse er levert i så mange versoner, men kan muligens følge samme som oppgidt fra bmw? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, viggo E34 skrev:

525ix og b10 allrad har annet innpress enn vanlig på e34. ellers må jeg si b10biturbo er min drømmebil å favoritt, ellers har du jo mange fine alternativer på e34/32 bla e32 goldfish med v16 :)

Ang oljeshift og generell service på b10 så varierer vel dette med vilken b10 da disse er levert i så mange versoner, men kan muligens følge samme som oppgidt fra bmw? 

IX og Allrad har vel sånn ca. 3 serie innpress?

Han snakker jo om 3.0 Allrad, og de har vel en ombygd M50 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til vanligere E34, slik som 520i, 540i og M5 så sitter de "flush" på disse? Selvom felgene egentlig er litt store til annet enn M5 kanskje så bær det vel se greit ut?

Foran: 17x8 +20 med 235/45/17

Bak: 17x8 +20 med 235/45/17 (evt 17x9 +22 med 255/40/17)

Takk for svar. Jeg er nokså ny på BMW men er noe med E34 jeg digger så blir nok en BMW fyr av meg til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...