chrisern Skrevet November 25, 2016 Share Skrevet November 25, 2016 (endret) Hei. rister på tomgang og under kjøring nå trenger jeg virkelig hjelp. Har en E39 520i, tok diagnose fikk missfire på nesten alle sylindere. Bytta alle coiler ikke originale. Tok ny diagnose ingen flere feilmeldinger. Det går 2 dager så begynner det igjen. Har bytta plugger i sommer Nå trenger jeg hjelp. Lei å kjøpe deler på måfå Takker for svar Endret November 25, 2016 av chrisern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet November 25, 2016 Share Skrevet November 25, 2016 Sjekka pluggene? Dersom det kommer olje på pluggene må du bytte toppdekselpakning. Se også etter falsk luft ved innsug. Den belgen der bruker ofte å være hull i. Jeg hadde samme problem som du og da va det en spesifikk coil som var problemet, fikk dog kun feilmelding på den spesifikke sylinderen og ikke på alle. Prøvd å tatt ut LMM kontakta å starta bilen uten den i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern Skrevet November 25, 2016 Forfatter Share Skrevet November 25, 2016 Bilen dør når jeg tar ut lmm. Prøvd startgass rundt belg, tomgang endrer seg ikke. har ikke sjekka pluggene nå nei. Men kan gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern Skrevet November 25, 2016 Forfatter Share Skrevet November 25, 2016 Ristingen kommer å går btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 25, 2016 Share Skrevet November 25, 2016 Fint om man oppgir litt mere enn e39 520 fordi det er forskjellige motorer (motorkoder) med litt forskjellige konstruksjoner. Sjekk falsk luft fra luftinntak og innover. Det er utrolig liten sprekk (nesten usynlig) som skal til. Sjekk også blindplugg bak på innsugingsmanifold (M52TU og M54, ikke M52). Startgass er ikke noen god test metode hvis det er bitteliten luftlekkasje. Er en test metode som stammer fra forgasser motorens tid. På injection motorer frarådes egentlig startgass. (iflg BMW AG) Sjekk oljelekkasje på toppdekselpakning. Hvis det kommer olje nedi plugghullene blir det overslag og feiltenning. Disse to tingene er veldig vanlig på gamle årganger av diisse....og det kan vi vel si gjelder de fleste nå vel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Har m52 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Bilen skal gå selvom du tar ut lmm kontakten. får du fremdeles feilkode på misfire? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Ok. Bilen døde når jeg tok ut lmm. Er den defekt da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Det vet jeg ikke, men den skal hvertfall ikke dø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Prøvde å dra ut 1 og 1 coil for å se om den endra seg. Den endrer på tomgang når jeg drar ut. Så da funker vell dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 Nå får jeg fuel trim malfunction bank 1 og 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reziq Skrevet Desember 12, 2017 Share Skrevet Desember 12, 2017 Fikk du vite hva som er feilen? Jeg har akkurat samme feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Desember 12, 2017 Share Skrevet Desember 12, 2017 3 timer siden, Reziq skrev: Fikk du vite hva som er feilen? Jeg har akkurat samme feil. Du har 2 innlegg, begge er bumping av henholdsvis 7 år gammel tråd og denne 1 år gamle. Det enkleste for deg vil være å spørre inne på teknisk.. Forøvrig så kan en dårlig bensinpumpe/filter lage slike symptomer. Skjeldent at det er feil på samtlige coiler/plugger. Så har man misfire på alle så er det stor sjanse for at det er bensin-relatert. Evt styreenhet som har konka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 15, 2017 Share Skrevet Desember 15, 2017 Feil mottrykk i veivhusvent er ofte et problem på disse. Da vil bilen gå ujevnt når den er kald. Om problemet ikke forsvinner når motor er driftsvarm vil jeg mistenke enten kamakselsensor eller veivakselsensor, kan muligens mistenke alle sensorer som bidrar med input til tenningsberegningen, du må ta diagnose. Bilen rister grunnet feil timing på tenning og vil slukke hvis bankingen overstiger en viss verdi. da kutter elektronikken ut drivstofftilførsel (failsafe) for å spare motoren. Fikset nylig dette problemet på min. Nye veivakselsensor + ny veivhusvent, går som en klokke nå. Ikke ha tykkere olje enn 5W-40 på disse grunnet veivhusvent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå