Gå til innhold

BMW E39 webasto

hanskristoffer
 Share

Anbefalte innlegg

Alt er mulig. Har du r6 diesel så er det kun koding som skal til for å få den til å gå uten motor i gang. Fjernkontroll må kjøpes, men kan lett ettermonteres. Koster vel 1700-2000,- på ebay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Alt er mulig. Har du r6 diesel så er det kun koding som skal til for å få den til å gå uten motor i gang. Fjernkontroll må kjøpes, men kan lett ettermonteres. Koster vel 1700-2000,- på ebay. 

Okey er til en BMW E39 525d 2001mod er det noe mere man trenger en fjernkontroll ?

evt hva mere trenger man ?

Endret av hanskristoffer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har samme spørsmål, gitt! Er sykt interessert i få i stand en eller annen form for motorvarming på god-bilen ('00 E39 520i Touring).

Fikk skikkelig angst her for ett par uker siden da det var minusgrader og bilen plutselig slet alvorlig med å komme i gang på morningen. Ellers starter og går den som en drøm. Kan aldri tenke meg at det er bra for starter etc. å tvinge den i gang på den måten x-antall ganger i vinter, så noe må gjøres! 

Først så trodde jeg at der var fullt opplegg i bilen for det, da jeg satt og finleste manual etc. (nettopp fått bilen;) men, viste seg at det bare sto beskrevet uten at min bil har det (eller?). 

Så nå har jeg sett rundt etter info, men ikke så lett å finne. Er der noen som kan lede meg på rett spor? Trenger ikke å være fancy, så lenge det funker! Kan endelig legge ledning ut fra huset om så er. Men, høres jo sykt deilig ut med en fjernkontroll og at det bare trekker fra batteriet på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BMW LOVE skrev:

Har samme spørsmål, gitt! Er sykt interessert i få i stand en eller annen form for motorvarming på god-bilen ('00 E39 520i Touring).

Fikk skikkelig angst her for ett par uker siden da det var minusgrader og bilen plutselig slet alvorlig med å komme i gang på morningen. Ellers starter og går den som en drøm. Kan aldri tenke meg at det er bra for starter etc. å tvinge den i gang på den måten x-antall ganger i vinter, så noe må gjøres! 

Først så trodde jeg at der var fullt opplegg i bilen for det, da jeg satt og finleste manual etc. (nettopp fått bilen;) men, viste seg at det bare sto beskrevet uten at min bil har det (eller?). 

Så nå har jeg sett rundt etter info, men ikke så lett å finne. Er der noen som kan lede meg på rett spor? Trenger ikke å være fancy, så lenge det funker! Kan endelig legge ledning ut fra huset om så er. Men, høres jo sykt deilig ut med en fjernkontroll og at det bare trekker fra batteriet på bilen.

Hadde bare kjørt med på noe defa greier, hvert fall siden du har bensin motor og ikke diesel. Har defa kupé og motorvarmer på E46en, og det er herlig. Ingenting slår følelse av å gå 100 meter i 30 minus, for så å sette seg i god og varm bil. Og ikke minst starter tralla lett som bare det, til tross for at det er diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, tennbrikket said:

Hadde bare kjørt med på noe defa greier, hvert fall siden du har bensin motor og ikke diesel. Har defa kupé og motorvarmer på E46en, og det er herlig. Ingenting slår følelse av å gå 100 meter i 30 minus, for så å sette seg i god og varm bil. Og ikke minst starter tralla lett som bare det, til tross for at det er diesel.

Haha, nei det er det og såklart. Har sittet nok morninger og blåfrosset i evigheter i nattekald bil. (må bare si at rattvarmen i min er helt genial btw! nektet nesten å tro det da jeg oppdaget at den hadde det :shock:) Men, sitter og ser på DEFA sidene nå... mye forskjellige greier, gitt. Har du noen anbefaling, eller hva har du, for å si det sånn? Og selve motorvarmeren, kan en dødelig person montere den selv? Eller må man på verksted?

Ellers er det jo litt trist å montere en masse stæsj i doningen hvis bilen har opplegg for det mest allerede integrert.. men, er ikke sikker på om jeg skjønner dette helt. I teorien så kan bilen via tidsstyring sette i gang kupevarme etc. fra batteri, slik den er? Eller er jeg helt i tåkeheimen her? :D

Endret av BMW LOVE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/12/2016 at 10:08 PM, Otis said:

Du må ha webasto for å få til varme uten motor i gang. Kan fint ettermontere webasto. Det som er vanskeligst er nok kabelsett, må kanskje lage det selv. Alt annet er egentlig kurant. 

Ja, begynner å skjønne litt mer av gangen i dette nå. (er ikke bare bare å være helt grønn :-D:-D:-D). Har sjekket både weabsto og defa nettsider mm. 

Men, er en webasto som passer til trallen min noe som er mulig å få tak i some bruktdel fra BMW høgg e.l? Eller må man kjøpe nytt?

Kunne kanskje godsnakket med Gabz om den fjernkontrollen hans også, men det gjør kanskje kablingen enda mer komplisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BMW LOVE skrev:

Ja, begynner å skjønne litt mer av gangen i dette nå. (er ikke bare bare å være helt grønn :-D:-D:-D). Har sjekket både weabsto og defa nettsider mm. 

Men, er en webasto som passer til trallen min noe som er mulig å få tak i some bruktdel fra BMW høgg e.l? Eller må man kjøpe nytt?

Kunne kanskje godsnakket med Gabz om den fjernkontrollen hans også, men det gjør kanskje kablingen enda mer komplisert?

Du kan kjøpe nesten alt brukt. Skruehull og slike ting er klart på bilen så du trenger egentlig bare delene. 

Jeg ettermonterte nesten alt med brukte deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/14/2016 at 9:39 PM, Otis said:

Du kan kjøpe nesten alt brukt. Skruehull og slike ting er klart på bilen så du trenger egentlig bare delene. 

Jeg ettermonterte nesten alt med brukte deler. 

Kult! Men, så jeg riktig at du skrev en plass at du har brukt 19.000 kr på prosjektet? Blir nok for heftig for meg det da, med god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...