Stonescream Skrevet Desember 6, 2016 Share Skrevet Desember 6, 2016 Hei, Har i dag en småsliten E39 fra 2001 som jeg ikke lenger har tid ( 2 små barn) eller plass til å fikse så mye på som før. Går rundt med dårlig samvittighet og vurderer derfor å bytte denne i en nyere bil. Ser jeg på de ytre målene på F31 og E39 er de tilnærmet lik i bredde og høyde utenom litt kortere i lengden. Har sett litt rundt på nett etter mål og beskrivelser, men klarer ikke å finne ut om innvendig bredde på bakseter er tilnærmet lik eller er større. Foreløpig ganske viktig punkt pga 2 barn i barneseter og en mamma som føler behovet for å sitte i midten enn så lenge. Har andre sett noen tall på dette eller kan si noe om hvordan det oppleves? 5 serien blir for stor i det daglige pga parkeringsplass i garasjen er vanskelig nok å komme seg inn og ut av med dagens bil. X3 har jeg ikke sett på enda, men kanskje også en mulighet? Det er mye bykjøring og holder til i Oslo, så går pr dags dato for en bensin om det skulle bli bytte. ( håpet er en 320i om den ikke oppleves dårligere enn E39) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 6, 2016 Share Skrevet Desember 6, 2016 Hvilken E39 har du, motorisering/gir? Ser du skriver Oslo og bensin, så jeg går nesten ut fra at du har en 520ia. (Jeg er nemlig egentlig litt på utkikk etter ny E39, men med sekser og diesel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Desember 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2016 Hei, ja har en m54b22 bensin automat og ikke dieselrakett så er jo svært miljøvennlig her i Oslo det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 6, 2016 Share Skrevet Desember 6, 2016 Ta med familien til forhandler, og prøvekjøre og test litt da vel F31 opplevdes for meg hvertfall ganske romslig og veldig god å kjøre. Maggi93 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
akilles Skrevet Desember 10, 2016 Share Skrevet Desember 10, 2016 Har skrevet litt om mine erfaringer: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blåhvitblogger Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Jeg kjører F31 med 2 stk. Besafe iZi X3 Isofix. Det er dessverre ikke plass til å sitte imellom. Grunnen er at hjulhusene på treserien trenger såpass inn i baksetet at isofix-festen sitter langt mot midten. Så selv om baksetet i totalmål er bredt nok, blir det for liten plass mellom setene - også til å åpne skiluka ... Skal du få til dette må du opp på 5-serie, dessverre ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Desember 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2016 Takk for svar, da er jeg litt mer klar over status. Får ikke tid til prøvekjøring eller test nå på denne siden av jula, men får se hva det blir til på nyåret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå