Daniel. Skrevet Desember 9, 2016 Share Skrevet Desember 9, 2016 Har et problem med E39en min og jeg har vel i grunn konkludert med at det er tenningsbryter/lås som er synderen, men tenkte bare å forhøre meg om jeg har rett eller er helt på villspor I tillegg til at man kan vri den fritt feil vei, og at den metall delen i midten er sprekt/knekt, så sliter jeg med at innslaget på starteren av og til ikke slår inn. I stedenfor står den bare å spinner. Tar jeg ut nøkkel og prøver på nytt et par ganger så pleier jeg omsider å få start på bilen, men da virker den kanskje litt nølende. KANSKJE starteren er sliten, men jeg tror heller at det er pga starteren har brukt så mye strøm i forsøkene at når den først slår inn så er det bare akkurat nok power til å sveive i gang motoren. Virker også som det problemet kun kommer når bilen er varm/nettopp har blitt stoppet. Starter i grunn alltid på første forsøk når den har stått i noen timer. Høres dette ut som tenningsbryter/lås? Vet det er mange som har hatt dette problemet med E39, men ingen har nevnt at innslaget bare står å spinner. De fleste nevner at den er helt død, eller at det bare kommer et klikk. Så derfor jeg ville bare sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 9, 2016 Share Skrevet Desember 9, 2016 Hvis e39 har dårlig spenning hører du enten på lyden at starteren jobber veldig, og gjerne går tregere og tregere. Når spenningen er for lav, er det bare klikke lyder. Det er nok innslaget ditt som lager spinnelyden, og det er ikke relatert til tenningslåsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2016 (endret) Ikke ment å være frekk, men har du i det hele tatt lest hva jeg skrev? Jeg VET at det er innslaget som lager lyden (spinner), og jeg VET hvordan det høres ut når en bil ikke har nok strøm til å starte (typ tikkelyd og blinking fra lamper). Endret Desember 9, 2016 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 9, 2016 Share Skrevet Desember 9, 2016 Har du tatt diagnose på den? Høres ut som det kan være noe sensorkrøll her også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2016 15 minutter siden, Thundercoil skrev: Har du tatt diagnose på den? Høres ut som det kan være noe sensorkrøll her også. Nei det har jeg ikke. Må i såfall vente til mandag da. Hvilken sensor tenker du på, da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 9, 2016 Share Skrevet Desember 9, 2016 F.eks. en som hjelper motorstyring til å vite hvilken temperatur motor har ved oppstart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2016 Share Skrevet Desember 9, 2016 Går motoren helt fint når den har startet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2016 6 minutter siden, Thundercoil skrev: F.eks. en som hjelper motorstyring til å vite hvilken temperatur motor har ved oppstart. Temp sensor til kjølevannet da? Nå, Otis skrev: Går motoren helt fint når den har startet? Ja, eller under tung belastning så lugger den litt. Dette mistenker jeg er bensinfilteret da det tydeligvis ikke har blitt skiftet på en god stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 11, 2016 Share Skrevet Desember 11, 2016 On 9.12.2016 at 16.25, DanielStance skrev: Ikke ment å være frekk, men har du i det hele tatt lest hva jeg skrev? Jeg VET at det er innslaget som lager lyden (spinner), og jeg VET hvordan det høres ut når en bil ikke har nok strøm til å starte (typ tikkelyd og blinking fra lamper). Vet ikke helt hvorfor jeg svarte som jeg gjorde. Misforsto sikkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå