Kristian 325 Skrevet Desember 10, 2016 Share Skrevet Desember 10, 2016 Hei. Jeg heiste ut motor og girkasse fra min 92mod E36 325i coupe i dag.Da så jeg at det var en Getrag 225 girkasse med 3,1 utveksling som stod på motoren. Jeg har aldri kjørt denne bilen siden jeg kjøpte den med en havarert m50b25 non vanos motor. Men jeg lurer på om dette er en god girkasse?Eller bør jeg bare bytte til ZF girkasse med 328 mellomaksel? De jeg kjøpte bilen av sa at de hadde montert diff med lamellsperre. ca.75%,syns det hørte rart ut siden jeg trodde man måtte ha ZF girkasse med 328 mellomaksel hvis man skal ha diff med sperre på E36?Var det ikke bare E36 M3 3,0 og 3,2 som kom med sperre diff originalt fra fabrikk og var ikke det bare 25%?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Desember 10, 2016 Share Skrevet Desember 10, 2016 Diffbrems var valgfritt ekstrautstyr på, så vidt jeg vet, alle E36. Kompis hadde på sin 318. Mener den var på 25% Kristian 325 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 10, 2016 Share Skrevet Desember 10, 2016 I hvilken grad diffen skal sperre, kan endres. Kristian 325 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 10, 2016 Share Skrevet Desember 10, 2016 Hvilken motor skal du bruke da? en helt standard m50b25 er ikke noe grunn å bytte for, dersom kassa er grei. For ei grei ZF kasse må du ut med 3-4k, 328 mellomaksling er 4000+ med utslitte kryss og så bruker jo 328/m3 3.0 annen clutch/svinghjul, så blir noen lapper. i 9/10 av tilfellene når selger sier det er 75% brems, så er det faktisk bare ei standard 25%. Er noen som tror at dem kan shimses til mere brems, men det ødelegger bare kjøreegenskapene og innmaten. Må bygge om fra 2 til 4 clutch sett og endre rampevinkler fra 45 graders til 30. ser det med en gang du demonterer innmaten. Kristian 325 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet Desember 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2016 Hei. Takk for svar alle sammen:)Ble litt klokere nå,hehe:) Jeg skal bare bruke en vanlig M50B25 non vanos motor,så da bruker jeg bare girkassen og mellomakselen jeg har når jeg setter inn den "nye" motoren.Måtte bare høre om det var en god/brukenes girkasse mens jeg har lett tilgang til den. Ja det er nok meget sikkert bare 25% diff jeg har skal du se.Har planer om å åpne den snart,så da finner jeg fort ut av det,utifra opplysningene jeg fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå