Gå til innhold

BMW X5 E70 - hiver ut en god del feilmeldinger


BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

En i familien har 2009 modell X5 E70 30D som har gått 230 000km. Den hiver stadig vekk ut diverse feilmeldinger som f.eks. "transmission fault", "diesel partikkelfilter", "parkeringsbrems feil", og "batteri"

Senest igår så kom parkeringsbrems feilen og bilen ville ikke løse ut parkeringsbremsen. Jeg ble ringt opp for å finne ut av hva man kunne gjøre med det da bilen sto helt bom stille midt på nyttårsaften i byen. Jeg hadde tenkt til å løse ut parkeringsbremsen manuelt ved hjelp av den vaieren i bagasjerommet. De klarte å heldigvis å fikse det før jeg kom. 

Iblant når jeg kjører bilen så er girer girkassen litt hardt. Noen få ganger drar den turtallet ganske langt opp før den girer i det hele tatt.

Har vedkommende kjøpt katta i sekken eller er det batteriet som kanskje kan være synderen her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så kan mange feil spores tilbake til batteriet. Svak spenning medfører at periferi utstyr blir kuttet. Eks kan det være navigasjon etc. Siden du får batteri feil ville jeg startet med det. Husjakt det nye batteriet må kodes inn i bilen. Jeg kan ev hjelpe deg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er girkassa flushet ? Dette koster ikke flesk om han får et verksted til og ta jobben og olja kjøpes separat fra f.eks motoroljer.no som er drevet av folkene bak dekkonline. Har fått pris på 2000kr pluss olje til min 09 320xdat hos mekonomen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg nok tro at oljeskift ikke har noe å si for feilmeldinger. 

Foreta en diagnose først og se hva de sier. Ellers er det som tidligere nevnt, greit å ha batteri i orden. Mulig også at programvaren burde vært oppdatert, uten at jeg kan garantere noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis Han nevner at girkassa girer hardt, samt må høyt i turtall før den girer. Dette kan tyde på dårlig olje, for de samme symptomene har jeg på min bil. Uten at jeg har feilmeldinger på girkassa. 

BimmerFan, du burde be han om å lade batteriet først også få det stress testet. Da vil dere finne ut om batteriet trenger og byttes. Av erfaring vet jeg at Exide leverte batteri til BMW rundt 2009, slik at det kan være et billigere alternativ enn f.eks originalt. Og som Otis sier, husk og få kodet inn nytt batteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...