Jonasboy Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 Hei! Har en bmw e60 520i 2004 mod. Skulle gå ut i morrest å starte bilen. Bilen gikk helt fint da jeg parkerte i går. Startet bilen og den gikk som normalt og gikk inn. da jeg kom ut hadde bilen stoppet. Prøvde å starte den. starteren gikk rundt men den nektet å starte, ventet 3-5 min så startet bilen og fjusket mellom 500-1500RPM. etter kanskje 2 min så stoppet den igjen. starten den igjen og samme sjedde. fikk den heller ikke opp på turtall. endte opp med at jeg gidde opp å dro på arbeid i en annen bil. kom hjem og leste av feil koder, og prøvde og starte den men, det samme skjedde etter å slettet kodene. så prøvde jeg igjen så gikk den som normalt til den ble varm som om ingen ting var galt. Var 15 minus ute, Noen som har noe tips til ka det kan være? legger ved et bilde av feilkodene. ut i fra en av kodene frykter jeg det er spjeld huset på innsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 Det ser jo absolutt ut som spjeld huset. Men hvilket program er det der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonasboy Skrevet Januar 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2017 (endret) Er noe fra autel. Tablet og kabel kom fra de. er vist ikke bilig men låner fra jobben(bilglass) Med tanke på at det vart bra etter ei stund så virker det som spjeldhus. hvor kan man skaffe det til en grei pris? Endret Januar 5, 2017 av Jonasboy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snederw Skrevet Januar 10, 2021 Share Skrevet Januar 10, 2021 fant du ut av problemet? sliter med det samme på min 2004 520ia begynte nå som det er kaldt ute. mange av de samme kodene ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 10, 2021 Share Skrevet Januar 10, 2021 Jeg mistenker det som er svakheten på disse motorene: DISA-ventilen og vakumlekkasje på gummibelgen mot gass-spjellet. Og det kan også være Idling Control Valve som skal holde rett turtall på tomgang. Det siste renses lett med bremserens. ventilen skal være løs og ikke fast. Det er sjelden feil på selve gass-spjellet, men det kan være feil. Da i form av spjellet ikke tetter ved tomgang eller det er feil med mikrobryteren som skal indikere at spjellet er helt igjen. Som sagt ved tomgang så skal gass-spjellet være helt lukket og luften går via Idling Control Valve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå