sparco411 Skrevet Februar 5, 2017 Skrevet Februar 5, 2017 (endret) Heisann gutter og jenter! Tenkte og dra i gang en liten prosjekt tråd på bilen, da den mest sannsynlig kommer til og bli tukla litt med igjennom mitt eie! Mitt navn er Ole Martin, noen herrifra vet sikkert hvem jeg er ifra før av! blir ofte kalt for JR eller har et varemerke som blir kalt for JR.Design. Nok om det! Kjøpte meg en e36 for ikke veldig lenge siden som tidligere er eid av Claus Schjøll. Et veldig bra utgangspunkt for å bygge videre på syns jeg! Bilen har fått en del oppgraderinger ifra tidligere eier, som komplett m3 understell, m3 vader interiør, m3 fangere osv. all in all gjort de rette tinga. Jeg kjøpte bilen litt som et prosjekt, den hadde en gåen clutch, litt rufsete kanalskjørt, fangere osv da eieren før meg hadde vært av veien med den. Bilen har egentlig stått rolig i 3-4 år pga dette, og siden det var en kompis av meg som skulle selge bilen så tenkte jeg at jeg kunne få den opp og gå igjen også kunne jeg gi han et bud på bilen etter at jeg fikk sett at alt var i orden osv. Fikk den i sammen etter litt innkjøp av deler, ting som har blitt borte under flytting av verksted osv. Så endte opp med og kjøpe inn følgende. - Nye Supersport black edition coilovere (satt på noen XYZ greier som var helt ubrukelige) - Ny girkasse travers med nye org skruer - Nye girkasse fester - Ny hardykobbling - Nye bolter til girkasse - Ny dynamo - Nye dyser - Ny giroverføring med alt av klips osv - Ny slave sylinder - Ny mastersylinder med slanger og rør - + mye annet småtteri. Skriver ned alt dette da det kan være fint og vise til om bilen skulle selges en dag. Planene for bilen videre er nå først og fremst og få den helt 100% strøken overalt. Skal så sende søknad om å bygge m50b25 turbo på den, men mål om å få godkjent røfli m3 effekt + kanskje 10-15% ca.. Søknaden sendes derfor tidlig, for å ha så god dialog med svv som overhode mulig. få feedback tidlig på hva jeg kan gjøre å ikke, om jeg må ha syklustest eller hva som kreves. Så det kan bli spennende! Legger ved noen bilder av sånn bilen er pr dags dato. Har fått lakkert opp frontfanger og LTW/GT vingen nå i helgen, så blir og montere sammen dette i morgen tenker jeg. Endret Februar 5, 2017 av sparco411 BjornarHS og Bendik Kjellevold reagerte på dette 2
sparco411 Skrevet Februar 5, 2017 Forfatter Skrevet Februar 5, 2017 Litt hva dere kan forvente og se ifra meg! kommer til og lage absolutt alt av deler selv, tanker, intercooler, innsug, grenrør, eksos osv osv! dette grenrøret ble lagd til odd helge helstad sin s14 med 2jz, produserte 930whp og 1100nm med en helt insane kurve til 2jz og være. JE reagerte på dette 1
bimmerfun Skrevet Februar 5, 2017 Skrevet Februar 5, 2017 Følger med - artig å se hva som skjer videre sparco411 reagerte på dette 1
williamwiers Skrevet Februar 6, 2017 Skrevet Februar 6, 2017 Følger med her ser ut som du har roen på grenrør sveising ihvertfall! sparco411 reagerte på dette 1
sparco411 Skrevet Februar 6, 2017 Forfatter Skrevet Februar 6, 2017 34 minutter siden, williamwiers skrev: Følger med her ser ut som du har roen på grenrør sveising ihvertfall! Hehe, ja! Blitt noen timer med tilpassing og sveising av deler igjennom åra 😅👍
sparco411 Skrevet Februar 6, 2017 Forfatter Skrevet Februar 6, 2017 10 timer siden, bimmerfun skrev: Følger med - artig å se hva som skjer videre Skjer ikkeno kjempe store greier nå til å begynne med! Blir som nevnt og få den helt strøken og bruke den frem til jeg får svar på søknad om turbo osv
HalvorK Skrevet Februar 6, 2017 Skrevet Februar 6, 2017 Se her ja. Har noen gode minner fra den bilen der. Godt å se at den har havnet i riktige hender sparco411 reagerte på dette 1
sparco411 Skrevet Februar 6, 2017 Forfatter Skrevet Februar 6, 2017 1 time siden, HalvorK skrev: Se her ja. Har noen gode minner fra den bilen der. Godt å se at den har havnet i riktige hender Er du en tidligere eier av den også? 😁👍 ja, tror ikke den får det no vondt hos meg!
carlhaakon Skrevet Februar 6, 2017 Skrevet Februar 6, 2017 5 minutter siden, sparco411 skrev: Er du en tidligere eier av den også? 😁👍 ja, tror ikke den får det no vondt hos meg! Jeg som hadde denne, Halvor lånte den noen turer før jeg fikk lappen den gangen. hadde vel bilen i 2008/2007 tråden om den ligger under her godt du tar vare på denne. var veldig fin når jeg hadde den med tanke på rust. sparco411 reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Februar 6, 2017 Skrevet Februar 6, 2017 Satan so porno da grenrøyret blei Her må ein utvilsomt følga med Men e da ein original 328? Isofall e da nesten litt synd å bygga den om då 328 coupe begynna å bli ettertrakta sparco411 reagerte på dette 1
sparco411 Skrevet Februar 6, 2017 Forfatter Skrevet Februar 6, 2017 30 minutter siden, carlhaakon skrev: Jeg som hadde denne, Halvor lånte den noen turer før jeg fikk lappen den gangen. hadde vel bilen i 2008/2007 tråden om den ligger under her godt du tar vare på denne. var veldig fin når jeg hadde den med tanke på rust. ja, den er veldig bra! eneste er vell at den mangler no jekkfester bak, tenkte og tørris blåse den under til vintern igjen, og se hva jeg finner av greier.. vil sandblåse alt av understells deler og gull galvanisere alt av bolter osv! så den blir 110% under også! viktig og ta vare på de bila her, hvertfall sånne som denne som er i bra stand.
sparco411 Skrevet Februar 6, 2017 Forfatter Skrevet Februar 6, 2017 2 minutter siden, RF91 skrev: Satan so porno da grenrøyret blei Her må ein utvilsomt følga med Men e da ein original 328? Isofall e da nesten litt synd å bygga den om då 328 coupe begynna å bli ettertrakta Takk takk! niks, er en org 325! hehe..
carlhaakon Skrevet Februar 6, 2017 Skrevet Februar 6, 2017 1 minutt siden, sparco411 skrev: ja, den er veldig bra! eneste er vell at den mangler no jekkfester bak, tenkte og tørris blåse den under til vintern igjen, og se hva jeg finner av greier.. vil sandblåse alt av understells deler og gull galvanisere alt av bolter osv! så den blir 110% under også! viktig og ta vare på de bila her, hvertfall sånne som denne som er i bra stand. Det høres bra ut Claus som gjore det meste av jobb på den, han kjøpte den igjen av han jeg solgte den til. har hatt kontakt med alle eiere på den før meg tror jeg. 325 motoren hadde røyk ut av ventilene så den ble bygget opp igjen til en sum av 35 tusen når den kom til Norge. så røyk den motoren igjen i 2007. da ble det satt inn 328 med 325 innsug. ble også montert feil av han jeg kjøpte bilen av så Claus fiksa vel dette samt tok rusten som var på den jeg som monterte stolene i den i vertfall
sparco411 Skrevet Februar 6, 2017 Forfatter Skrevet Februar 6, 2017 6 minutter siden, carlhaakon skrev: Det høres bra ut Claus som gjore det meste av jobb på den, han kjøpte den igjen av han jeg solgte den til. har hatt kontakt med alle eiere på den før meg tror jeg. 325 motoren hadde røyk ut av ventilene så den ble bygget opp igjen til en sum av 35 tusen når den kom til Norge. så røyk den motoren igjen i 2007. da ble det satt inn 328 med 325 innsug. ble også montert feil av han jeg kjøpte bilen av så Claus fiksa vel dette samt tok rusten som var på den jeg som monterte stolene i den i vertfall ah! skjønner.. regna med alle tidligere eiere var på detta forumet! så gøy og få litt historie på bilen svart på hvitt! stolene begynner og bli litt slitt forann, så de blir nok enten trekt om eller byttet ut på sikt!
sparco411 Skrevet Februar 6, 2017 Forfatter Skrevet Februar 6, 2017 Fant no bilder ifra da jeg hentet den! første jeg gjorde var og rubbe, polere og legge voks! og rensa den ordentlig inni og i motor rom! alt var veldig møkkete og jævelig fxslin, santho96, BjornarHS og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå