EspJoh97 Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Hei Var ute å slædda med bilen i går også plutselig så kvalte bilen seg av seg selv. Også dro den lenge på startern før jeg fikk starta den igjen. Peila olja nå istad, og da var oljenivået veldig høyt. Sånn langt over maks. Noen som vet hva som har skjedd? Er den kjørbar? Har en 3 timers kjøretur hjem etterpå.. Er en bmw e46 320i m52 1999 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Nivået er høyere når motor er varm, har du peilet på kald motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2017 Peilet på kald motor da det var så høyt, peilet ikke i går mens den var varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isaksen91 Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Kanskje veivhusventilasjon ? Har også langt over max linja når bilen har stått en stund. Har sjekket og min veivhusventilasjon må byttes, men om dette er den korrekte årsaken til høyt oljenivå kan jeg ikke helt bekrefte .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2017 Synes det virker rart, peilet olja for 2 dager siden og da var alt helt fint. Også etter den bare plutselig døde så var det så høyt. Dro den ikke noe særlig på turtall heller og motoren var varm. Men tror dere det går greit å kjøre den hjem sånn? Eller vil trykket i motoren bli for høyt og ødelegge mer? Noen tips etter hva jeg kan se etter? Har med verktøy så har muligheter for å skru litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2017 Kom en rar lyd rett før den døde også. Hørtes nesten ut som sånn lyd som kommer når du bremser på glatta, når ABS'n slår inn. Men bare i sånn 1-2 sekunder. Også ville ikke antispinn lampa slutte å lyse etter jeg fikk starta den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Mulighet til å ta diagnose på den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2017 Har ikke mulighet akk nå, er på kurs og skal hjem klokka 3. Men er 3 timers kjøretur hjem så vet ikke om jeg tar sjangsen på det.. Men har ikke så mye valg da haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2017 Kan jo eventuelt kjøre den innom ett bilverksted i nærheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2017 Kom meg hjem til slutt Bare håper ikke mer har blitt ødelagt.. Den starta med en gang istad, men kom en rar lyd rett før den starta. Virker som at motoren går som normalt, men holdt meg under 80km/t hele veien hjem og dro den minst mulig på turtall. Syntes olja lukta litt bensin, kan det være toppakning som har ryki? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Den produserer ikke olje, så hvis nivået er høyt, altså ikke en peilefeil, så er noe tilført. Da er vel bensin eller kjølevæske det vi har å velge i. Motoren bør jo ikke kjøres med en sånn blanding og feilen må jo også utbedres. EspJoh97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Bytt olje i hvert fall EspJoh97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2017 Kan det være stempelringer eller noe ventil av noe slag som kan ha skylda? Har hatt litt ventil tikking, men ikke hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 9, 2017 Share Skrevet Februar 9, 2017 (endret) Neppe. Det at den stoppet trenger ikke ha noen som helst sammenheng med oljenivå. Umulig å gjette seg fram til noe, uten noen form for feilsøking. Når var forrige oljeskift? Hvordan farge har oljen nå? Visst det er en stund siden sist oljeskift, så tar du oljeskift med filter nå. Samtidig kan du\mekaniker ta en titt i motorrom etter olje\vakumlekkasjer. Endret Februar 9, 2017 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Februar 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2017 Oljeskift skulle vært tatt for noen kilometer siden, skulle gjøre dette i helgen. Oljen har vært ganske mørk i fargen, nesten svart. Men etter turen hjem i går så ble den seende sånn ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå