dunderdo Skrevet Februar 23, 2017 Share Skrevet Februar 23, 2017 (endret) Har en 530d som plutselig stopper... Har kjørt diagnose og får de to kodene her: Injector 4 cyclinder Code: 4440 Injector 6 cyclinder Code: 4460 Hva er dette slags tull?? Tett dieselfilter eller er dysene ferdige?? Endret Mars 1, 2017 av dunderdo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 23, 2017 Share Skrevet Februar 23, 2017 Mulig feil med ledninger til dysene, eller defekte dyser. Så sjekk kabler først. Shattered og dunderdo reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2017 12 minutter siden, Otis skrev: Mulig feil med ledninger til dysene, eller defekte dyser. Så sjekk kabler først. Ja det var det jeg også hadde lest meg frem til nå... jeg hadde av innsuget for å bytte glødeplugger og gløderelé for noen dager siden. Kan være jeg har knøda til noe da 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 23, 2017 Share Skrevet Februar 23, 2017 Det er heldigvis rimelig enkelt å måle ledninger fra dyse til DDE da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2017 Share Skrevet Februar 23, 2017 Dette har jeg nettopp vært borti på min E39, og jeg har også nettopp hatt av innsuget. Hadde ut høytrykkspumpa og bytta pakninger i den osv da den begynte å lekke som faen. Sette på innsuget, monterte alt og skulle prøvestarte, fyrte med en gang men stoppa før det hadde gått et sekund. Prøvde igjen, starta og stoppa.. Holdt på sånn mange ganger. Til slutt hentet jeg diagnose pcen og sjekket. Feil på injector 1. WTF tenkte jeg.. Slettet den, og prøvde på nytt, samme greia. Gikk fra frem og tenkte jeg skulle sjekke ledninga, jeg viste jo at jeg ikke hadde vært borti den, men.. Da viser det seg at når jeg satt på innsuget igjen, så hadde ledningen komt i klem mellom innsuget og toppen, og blitt helt flate, og kortslutta sammen. De var ikke av, men isolasjonen var skadet. Jeg løste innsuget og fikk ut ledningen, separerte dem og tapet godt rundt begge lederene, monterte på og strammet innsug. Prøvde og starte, fyrte med en gang og gikk som ei klokke. Så sjekk ledningene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2017 Da har jeg vært I garasjen en tur... Skrudde av innsuget osv, målte dysene. Alle utenom dyse 5 lå på 181 ohm. Dyse 5 lå på 142ohm... men jeg fikk ikke feilkode på denne dysa???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 23, 2017 Share Skrevet Februar 23, 2017 Målte du kablene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2017 23 minutter siden, Otis skrev: Målte du kablene? Nope... ble så kaldt ute i garasja at jeg gikk inn... Så jeg får se på resten senere ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 24, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2017 19 timer siden, Otis skrev: Målte du kablene? Da har jeg målt kablene, de lå mellom 1.5-1.8 ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2017 Kan det være at det har blitt fylt på en tank med litt dårlig diesel??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Mars 1, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2017 Nå har jeg skiftet dieselfilter og hatt på noe dyr dyserens. Jeg fylte dieselfilteret halvfullt med en skikkelig dyserens. Og resten hadde jeg på tanken. Etter jeg monterte filteret lot jeg bilen stå på i noen minutter med tenningen på. (For at systemet skulle få luftet seg) Etter dette startet jeg bilen og lot den gå i 1.5 min. Etter dette lot jeg bilen stå i 30min med dette stoffet i dieselsystemet. Og nå, ingen problemer av noe slag lenger... Bilen virker som den har gått ned ørlite på dieselforbruk også... merkelige greier 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå