Gå til innhold

Bmw e61 530d stopper (problem løst)


dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 530d som plutselig stopper...

 

Har kjørt diagnose og får de to kodene her:

 

Injector 4 cyclinder

 Code: 4440

Injector 6 cyclinder

 Code: 4460

 

Hva er dette slags tull??

Tett dieselfilter eller er dysene ferdige??

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Otis skrev:

Mulig feil med ledninger til dysene, eller defekte dyser.

Så sjekk kabler først.

Ja det var det jeg også hadde lest meg frem til nå... jeg hadde av innsuget for å bytte glødeplugger og gløderelé  for noen dager siden. Kan være jeg har knøda til noe da 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg nettopp vært borti på min E39, og jeg har også nettopp hatt av innsuget.
Hadde ut høytrykkspumpa og bytta pakninger i den osv da den begynte å lekke som faen.

Sette på innsuget, monterte alt og skulle prøvestarte, fyrte med en gang men stoppa før det hadde gått et sekund.
Prøvde igjen, starta og stoppa.. Holdt på sånn mange ganger. Til slutt hentet jeg diagnose pcen og sjekket. Feil på injector 1.
WTF tenkte jeg.. Slettet den, og prøvde på nytt, samme greia.

Gikk fra frem og tenkte jeg skulle sjekke ledninga, jeg viste jo at jeg ikke hadde vært borti den, men..
Da viser det seg at når jeg satt på innsuget igjen, så hadde ledningen komt i klem mellom innsuget og toppen, og blitt helt flate, og kortslutta sammen. De var ikke av, men isolasjonen var skadet.

Jeg løste innsuget og fikk ut ledningen, separerte dem og tapet godt rundt begge lederene, monterte på og strammet innsug. 
Prøvde og starte, fyrte med en gang og gikk som ei klokke. 

Så sjekk ledningene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skiftet dieselfilter og hatt på noe dyr dyserens.

Jeg fylte dieselfilteret halvfullt med en skikkelig dyserens. Og resten hadde jeg på tanken. Etter jeg monterte filteret lot jeg bilen stå på i noen minutter med tenningen på. (For at systemet skulle få luftet seg) Etter dette startet jeg bilen og lot den gå i 1.5 min. Etter dette lot jeg bilen stå i 30min med dette stoffet i dieselsystemet. Og nå, ingen problemer av noe slag lenger... Bilen virker som den har gått ned ørlite på dieselforbruk også... merkelige greier 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...